آمارهای رشداقتصادی و ایجاد اشتغال غیر واقعی است/باید واقعیات جامعه را صادقانه به مردم بگوییم

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: مسئولان با ارائه آمارهای غیرواقعی می گویند چند درصد رشد اقتصادی داشتیم ولی مردم سر سفره های خود می بینند که این اتفاق نیفتاده است.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی در گفتگویی با بررسی عملکرد نظام در ۳۹ سال گذشته، به عوامل پایداری انقلاب اشاره کرد و گفت: پایه ها و ستون های اصلی انقلاب بر دوش مردم ایران و قلب های آنان است. ملت ایران به انقلاب اسلامی باور، اعتماد و اعتقاد دارند و معتقدند این انقلاب بر اساس قرآن کریم و سنت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شکل گرفته است.

وی افزود: ملت، انقلاب را انقلاب الهی و مورد توجه امام زمان(عج) می دانند و با بینش اعتقادی پای انقلاب ایستادند و بر اساس همین بینش ۲۰۰ هزار شهید و ۳۰۰ هزار جانباز دادند و ۱۴ هزار آزاده داشتیم. ۲ میلیون بسیجی با عشق به امام راحل و به فرمان ایشان به جبهه ها اعزام شدند. مادران و پدران این بسیجیان می دانستند که فرزندانشان ممکن است شهید یا اسیر شوند اما عاشقانه آنان را راهی جبهه ها کردند.

سردار صفوی، دومین عامل پویایی انقلاب را انسجام و اتحاد ملی دانست و اظهار داشت: ما کشوری چند قومیتی هستیم اما در جنگ از کرد، لر، ترک، بلوچ و همه قومیت ها در جبهه ها حضور داشتند. این انسجام و اتحاد به ویژه در زمان بحران نمود بیشتری می یابد به نحوی که وقتی خطری احساس شود ملت می ایستد که البته این انسجام حول محور رهبری انقلاب است.

وی افزود: امام ۱۰ سال حکومت کرد و رهبر انقلاب ۲۸ سال است که این مسئولیت را برعهده دارد که در این مدت از بحران های مختلف گذر کردیم؛ مانند جنگ افغانستان و جنگ عراق. بوش پسر در کتاب خاطراتش نوشته است پس از افغانستان و عراق می خواستیم به ایران حمله کنیم اما نظامی هایمان مخالفت کردند و گفتند ایران غیر از این دو کشور است. رهبری ما هم موضع قاطع در مقابل امریکا گرفتند و امریکا را دچار تردید کردند و نگذاشتند ناآرامی ها به داخل کشور بیاید.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: پس از جنگ خلیج فارس که امریکایی ها عراق را از کویت بیرون کردند، بدشان نمی آمد به سمت ایران بیایند اما رهبر معظم انقلاب مانع شدند.

سردار صفوی اضافه کرد: در فتنه هایی که در کشور روی داده است از فتنه منافقین در زمان حضرت امام (ره) گرفته تا فتنه کردستان و دیگر مناطق مرزی، امام راحل فتنه ها و جنگ را مدیریت کرد. در زمان رهبری آیت الله خامنه ای هم مشکلاتی مانند فتنه های ۷۸ و ۸۸ داشتیم که ایشان سکاندار امنیت و پایداری انقلاب بوده و هستند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که در میان چالش های مختلف، کدام یک را برای انقلاب خطرناک تر می دانید؟ گفت: برخی چالش ها خارجی و برخی داخلی هستند، چالش خارجی وحدتی است که میان امریکا با برخی کشورهای عربی منطقه و رژیم صهیونیستی علیه کشورمان شکل گرفته است.

سردار صفوی افزود: این ائتلاف در تحریم های اقتصادی، حمایت از ضدانقلاب، تهاجم فرهنگی و ایجاد شبکه های مجازی در حمایت از اغتشاش گران نقش دارد به نحوی که در فتنه اخیر بیش از ۱۲ شبکه تلویزیونی از امریکایی ها گرفته تا رسانه های عربی به ویژه عربستان سعودی از آشوبگران علیه جمهوری اسلامی حمایت و در مسائل ما دخالت کردند که این یک جنگ است.

وی گفت: غیر از چالش های خارجی، ضدانقلاب هم مطرح است؛ البته غیر از سلطنت طلبان که عددی نیستند و استخوان های شاهنشاهی نیز پوسیده است و ملت ما آنان را به حساب نمی آورند. منافقین هم گرچه آواره هستند اما وجود دارند و امریکا، فرانسه و عربستان سعودی به آنان پول و امکانات می دهند. رئیس سازمان اطلاعات عربستان در جلسه ای با حضور مریم رجوی از مسعود رجوی به عنوان مرحوم نام برد و حال آن که کسی نمی دانست او به درک واصل شده و معلوم شد چندین سال از مرگش می گذرد.

­دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا همچنین با اشاره به چالش های داخلی اظهار داشت: یکی از مهمترین چالش های داخلی این است که در عرصه مدیریت، دولتمردان نتوانند به وعده هایی که داده اند عمل کنند.

سردار صفوی افزود: پس از جنگ، چهار دولت روی کار آمده است. هر یک از روسای جمهور برخی وعده ها دادند و توقعاتی در مردم ایجاد کردند باید دانست که شکاف و فاصله میان وعده های داده شده به مردم به ویژه آنچه در تبلیغات گفتند و آن چه در واقعیت توانستند عمل کنند چه فاصله ای هست. از یکسو توقعات بالا رفته و از طرفی توانمندی ها و کارآمدی ها کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: مردم توقعات بسیار بالایی دارند اما دولتمردان یا برخی دستگاه ها نتوانستند آن را برآورده کنند. ایران کشوری با اقتصاد تک پایه است، نفت می فروشیم و تبدیل به منابع می کنیم. بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمد ایران از محل صدور نفت است. این تک محصولی بودن اقتصاد یکی از مشکلات همه دولت ها بوده است. خیلی دولت ها طبق برنامه های پنج ساله و حتی سند چشم انداز ۲۰ ساله عمل نکردند. برنامه ششم نیز قرار بود از سال ۹۵ اجرا شود اما دولت آن را یکسال به تاخیر انداخت و از امسال آغاز می شود.

سردار صفوی تاکید کرد: دولت باید در اداره جامعه، نیازمندی های اساسی مردم را در سطحی متوسط در حوزه های مختلف مانند ایجاد اشتغال، تأمین غذا، بهداشت، مسکن و آموزش و پرورش تأمین کند. مردم ایران بسیار قانع، نجیب، صبور و بسیار شجاع هستند.

­وی با اشاره به توانمندی های کشورمان در بخش دفاعی، گفت: نیروهای مسلح از اقتدار بسیار برخوردارند، به نحوی که با وجود فتنه ها و ناامنی های اطراف کشورمان، مقتدر و بانفوذیم. نفوذ ایران از خلیج فارس و دریای خزر تا دریای مدیترانه کشیده شده است که این قدرت و ملت ایران را می رساند. به جای اینکه در مرزها در مقابل تروریست ها دفاع کنیم آن سوی مرزها متوقفشان کردیم و آنان از بین بردیم که اگر متوقف نمی شدند ملت و کشور آسیب می دیدند.

سردار صفوی امنیت ملی، صلابت، هیبت و قدرت نفوذ کشورمان را مرهون اقتدار نیروهای مسلح دانست و افزود: ایران قدرت برتر منطقه است و از اقتداری بالاتر از کشورهای همسایه مانند ترکیه، عراق و پاکستان برخوردار است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا همچنین با اشاره به پیشرفت های علمی و دانشگاهی ایران پس از انقلاب، گفت : به عنوان دانشجوی سال ۵۰ می گویم که در آن سال که صد هزار داوطلب در کنکور شرکت کردند، دانشگاه های کشور ۱۰ هزار دانشجو پذیرفتند در حالی که اکنون سالانه حدود ۱ میلیون داوطلب در کنکور شرکت می کنند که از میان آنان ۶۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار نفر پذیرفته می شوند.

وی آمار کنونی دانشجویان را ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر، آمار استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها را ۱۰۰ هزار نفر و شماره دانشگاه ها را ۲۵۰۰ واحد برشمرد که از نشانه های پیشرفت علمی در ایران پس از انقلاب اسلامی است.

سردار صفوی گفت: برخی دانشگاه های ما در رده های یک تا پنج دانشگاه های جهان‌اند. در علوم پزشکی در ردیف های اول تا دوم جهان هستیم و هیچ یک از کشورهای همسایه در علوم پزشکی مانند جراحی قلب به پای ما نمی رسند. جراحی های باز قلب در کشورمان با یک چهارم هزینه ها در آمریکا انجام می شود.

وی تولید کلان محصولاتی مانند فولاد و سیمان، دستاوردهای پزشکی و صنعتی و صدور محصولات فنی و مهندسی را از نشانه های پیشرفت ایران پس از انقلاب برشمرد.

سردار صفوی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره رویش های انقلاب، تاکید کرد: با اطمینان می گویم که با هوشمندی قشر تحصیل کرده به سمت کشوری پیشرفته، آباد، مستقل و آزاد حرکت می کنیم. البته مشکلاتی هست که قوای سه گانه باید آن را حل و فصل کنند.

وی تصریح کرد: بالاخره گرانی و بیکاری واقعیاتی است که نهادهای نظارتی باید آن را برطرف کنند یا فساد در برخی دستگاه ها هست یا نفوذ در کشورمان صورت گرفته آن هم به صورت بسیار پیشرفته و مانند گذشته کمتر به شکل نفوذ انسانی است؛ مثلاً ویروسی را در سیستم های ما نفوذ می دهند که دستگاه های ما را با اخلال بسیار مواجه می کند.

سردار صفوی درخصوص ریزش ها، اظهار داشت:‌ بالاخره افرادی از صف مردم جدا شدند و به دشمنان پیوستند، عده ای فرار کردند، برخی از مسیر نورانی امام خارج شدند و عده ای به غرب به ویژه امریکا گرایش یافتند و از استقلال سیاسی دست کشیدند اما در مقابل، ‌ رویش های بزرگی در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و علمی داشتیم و داریم و با اطمینان می گویم رویش های انقلاب به ویژه جوانان تحصیل کرده و مؤمن بسیار زیاد است.

وی گفت: به عنوان نمونه به پالایشگاه بزرگی در بندرعباس رفته بودم که دیدم بیش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ مهندس با سن کمتر از ۴۰ سال فعالیت داشتند پالایشگاه میعانات گازی که بزرگ ترین پالایشگاه غرب آسیاست اما همه ابعاد آن از مرحله طراحی و ساخت تا اداره آن به عهده جوانان ایرانی است چنانکه بیش از ۲۰ مرحله از پتروشیمی عسلویه را نیز مهندسان ایرانی ایجاد کردند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا توانایی جوانان ایرانی در مدیریت بخش های مختلف اعم از صنایع نفت، پتروشیمی، حمل و نقل ریلی، هوایی و معادن را نشان دهنده رویش های بزرگ انقلاب اسلامی شمرد.

سردار صفوی گفت: به عنوان نمونه ظرفیت بندر چابهار صدهزار تن بود که اکنون به پنج میلیون تن و ظرفیت بندر انزلی به ۱۰ میلیون تن افزایش یافته است.

وی افزود: البته با مشکلاتی مواجهیم اما رویش های انقلاب در اداره کشور قابل توجه است و باید توجه داشت که ایران به اندازه بیش از ۲۰ و چند کشور اروپایی وسعت دارد و فقط خوزستان ۴ برابر کویت است. طبعا برای مدیریت چنین کشوری با ۸۰ میلیون نفر به طور طبیعی مشکلاتی وجود دارد.

سردار صفوی گفت: به فرض که فقط یک روز در تهران نان نباشد یا یک هفته برق یا آب نباشد چه می شود؟ چه کسانی این بخش ها را اداره می کنند؟ همین دانش آموختگان دانشگاه های داخلی و حال آن که در زمان پهلوی، صنایع ما را بیشتر خارجی ها اداره می کردند اما اکنون خودمان کشور را اداره می کنیم. پس اگر ضعفی هم هست باید خودمان آن را بپوشانیم تا خارجی ها بر آن سوار نشوند و مانند آشوب های اخیر موج سواری نکنند.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره برخی سیاه نمایی ها و بیان صرف معضلات بدون ارائه راهکار رفع آن تاکید کرد : ابتدا باید واقعیات جامعه را صادقانه به مردم بگوییم، اگر مشکل داریم با آنان درمیان بگذاریم، صداقت کارگزاران حکومتی با مردم خیلی مهم است.

سردار صفوی تصریح کرد: به عنوان نمونه با ارائه آمارهای غیرواقعی می گویند چند درصد رشد اقتصادی داشتیم و حال آن که مردم سر سفره های خود می بینند که این اتفاق نیفتاده است یا می گویند این قدر ایجاد اشتغال کردند و حال آنکه می بینیم در هر خانواده یکی دو نفر بیکار آن هم از دانش آموختگان دانشگاهی وجود دارند. مسئولان باید صادقانه با مردم صحبت کنند وگرنه رسانه های دیگر خبرها را منتشر می کنند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا همچنین با تاکید بر لزوم ساماندهی رسانه هایی داخلی، فضای مجازی را واقعیتی دانست که دشمنان ایران بهتر از آن استفاده کنند.

وی ایجاد شبکه ملی اطلاعات را ضروری دانست و اظهار داشت: بسیاری کشورها مانند مالزی جلوی شبکه های ماهواره ای و اینترنت خارجی را گرفته اند، ‌ حتی عربستان نیز آن را کنترل می کند آیا ما از عربستان و مالزی کمتریم؟ باید بپذیریم و به این توان برسیم که اینترانت داخلی را با همان سرعت اینترنت و با دسترسی آسان، حتی به صورت رایگان در اختیار جوانان قرار بدهیم و مشکلات فضای مجازی را حل و فصل کنیم که در ناآرامی ها اینقدر دچار آسیب پذیری نشویم.

سردار صفوی خاطرنشان کرد: دستگاه های مختلف نظام نیز باید کارآمدی خود را به اثبات برسانند چنانکه نیروهای مسلح کارآمدی خود را به اثبات رساندند بالاخره امنیت ایران و مرزها مرهون تلاش و کارآمدی آنان است و دستگاه های مختلف نیز باید کارآمدی خود را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: دولتمردان، نمایندگان مجلس و حتی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به وعده هایشان عمل کنند، کسانی که در انتخابات وعده هایی به مردم می دهند اگر به وعده هایشان عمل کنند مشکلات رفع می شود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا همچنین با تبیین ویژگی های منحصر به فرد انقلاب اسلامی ایران گفت: میزان مشارکت مردم در انقلاب اسلامی در قیاس با انقلاب های روسیه، چین و کوبا بالای ۸۰ درصد و میزان مشارکت قشرها، ‌اصناف و طبقات اجتماعی نیز در انقلاب اسلامی ایران بسیار متنوع تر از دیگر انقلاب های معاصر بود.

وی خصوصیات حضرت امام خمینی (ره) را نیز در مقایسه با رهبران دیگر انقلاب های جهان منحصربه فرد دانست و افزود :‌ امام راحل، مرجع عالی مقام و انسانی دور اندیش با قلبی نورانی و با تقوا بود که قدرت های بزرگ و حامی رژیم پهلوی اعم از امریکا، ‌ شوروی و اروپایی ها را نادیده گرفت.

سردار صفوی، ورود امام خمینی به تهران را در ۱۲ بهمن ۵۷، حیرت انگیز دانست و گفت : این درحالی بود که ژنرال هایزر امریکایی آن روز در تهران بود صرفا برای آنکه ارتش را با بختیار پیوند بدهد و به فرماندهان ارتش اعلام کرده بود که اگر بختیار موفق به مهار انقلاب نشد کودتا کنند.

وی افزود: امام خمینی (ره) با هواپیمای شخصی به تهران آمد و فقط کافی بود تا هواپیمایی نظامی، آن را با موشک هدف قرار دهد یا آن را با هواپیما اسکورت کنند و به کیش ببرند، چون همه فرماندهان ارتش در ایران حضور داشتند.

سردار صفوی گفت: شخصیت حضرت امام نیز با دیگر رهبران انقلاب های جهان قابل مقایسه نیست، چنانکه پس از لنین، استالین یک میلیون نفر از طرفداران او را به قتل رساند اما جابه جایی قدرت در جمهوری اسلامی به آرامی صورت می گیرد به نحوی که آیت الله خامنه ای به آرامی رهبر شد و اکنون ۲۸ سال است که مسئولیت را بر عهده دارد و آرمان های انقلاب نیز تغییر نکرده است که این خصوصیات انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب ها قابل قیاس نیست.

وی در پایان ابراز اطمینان کرد: ایرانی امن، پیشرفته، قدرتمند و سرافراز داریم و مشکلات کشور هر سال کمتر خواهد شد و ملت به اهداف و آرمان های متعالی خواهد رسید و دشمنان نمی توانند به ما آسیب برسانند زیرا ایران، آسیب ناپذیر است البته باید با حفظ ایمان، اصول و انسجام ملی مانند گذشته از رهبر معظم انقلاب پیروی کنیم.

301

کد خبر: 905507

وب گردی

وب گردی