ابوترابی فرد : انقلاب اسلامی به معنای واقعی یک قدرت سیاسی مطرح درجهان است

عضو هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه با بیان اینکه انسجام و وحدت ملی در ایران بالاترین نمره در جهان دارد، گفت: امروز انقلاب و نظام اسلامی به معنای واقعی یک قدرت سیاسی مطرح در جهان است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی فرد عصر پنجشنبه در همایش طلیعه نور که در مسجد حضرت صدیقه الزهرا(س ) شهرستان فردیس استان البرز برگزار شد، افزود: استقامت موجب پیروزی است و شهدا ، جانبازان، رزمندگان و ملت ایران این راه را رفتند به برکت رشادت های آنها، انقلاب سرمایه های بسیاری دارد.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه یک قدرت مطرح و سیاسی است در جهان است بطوریکه رئیس جمهور آمریکا در هر 4 کلمه سخنرانی یک بار به نام ایران اشاره می کند و این بیانگر قدرت و تاثیرگذاری کشورمان درمعادلات جهانی است .

ابوترابی فرد گفت: امروز انقلاب و نظام اسلامی ایران ، معادلات آمریکا و قدرت های غربی را در جهان تغییر داده است و ایران به عنوان یک قدرت سیاسی و موثر در منطقه و جهان نقش آفرینی می کند.

نایب رئیس اول مجلس نهم ادامه داد:امروز محور مقاومت از یمن گرفته تا بحرین ، فلسطین ، سوریه و لبنان در مقابل زیاده خواهی آمریکا قرار دارد و دشمنان اسلام به هیچ وجه فکر نمی کردند که ایران بعد از سه چهار دهه به قدرت بزرگ تبدیل شود.

وی بیان داشت : در کنار قدرت سیاسی، ایران یک قدرت بازدارنده و مدافع در جهان است و این موجب شده تا دشمنان طمع نظامی به کشورمان نداشته باشند.

وی گفت: ایران اسلامی دارای یک قدرت امنیتی نمونه و بارز است و دشمن که برای اخلال در امنیت کشورمان همواره به توطئه هایی زیادی دست زده به این توانمندی امنیتی ایران اذعان دارد.

عضو هیأت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه یادآور شد: در حالی که امروز کشورهای همسایه ایران در نا امنی به سرمی برند اما کشورمان به برکت خون شهدا و هوشمندی نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی دارای ضریب امنیت بالایی است.

وی تاکید کرد که ایران اسلامی از لحاظ وحدت ملی و انسجام اسلامی در بین همه کشور ها بالاترین نمره را دارد زیرا کشورمان با اقوام و گویش های مختلف زیر پرچم اسلام و هدایت رهبری دارای وحدتی مثال زدنی است.

ابوترابی فرد گفت: دشمنان و در راس آنها منافقین توطئه ها و اقدامات فراوانی علیه وحدت مذاهب ایرانی کرده اند اما ناکام مانده اند.

وی بیان کرد که ایران اسلامی در زیرساخت های اقتصادی قدم های بسیار بزرگی برداشته است ودر عرصه های علمی و دانشگاهی نیز اقدامات بزرگی انجام شده است که امروز بیش از 5 میلیون دانشجوی کارشناسی و دکتری داریم.

ابوترابی فرد گفت: در زمینه توسعه زیر ساخت های اقتصادی از جمله راه ها، خطوط ریلی، فرودگاه ها، بیمارستان ها و حوزه بهداشت و درمان و حوزه های ارتباطی نظام اسلامی دستاوردهای بزرگی داشته است.

وی ادامه داد: در عرصه گازرسانی به مناطق مختلف کشور اقدامات بزرگی شده که در جهان بی نظیر است .

ابوترابی فرد در عین حال بر واگذاری فعالیت های اقتصادی و عمرانی به بخش خصوصی و مردم تاکید کرد و گفت: یک اتفاق مهم این است که دولت کوچک سازی شده و بخش خصوصی باید حمایت شود که رهبر معظم انقلاب بیش از یک دهه است که بر واگذاری امور به مردم تاکید داشته است.

وی بیان داشت: ایران اسلامی باید در گردش اقتصادی بیش از این فعال باشد.

301

کد خبر: 905512

وب گردی

وب گردی