تالار بزرگ فرهنگی و هنری علامه فرزان بیرجند در آتش سوخت

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند گفت:" ساعت ۵ و ۱۳ دقیقه امروز، حریق به این سازمان اعلام و دو دقیقه بعد نیروها از نزدیکترین ایستگاه در خیابان سجادشهر، به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش ایسکانیوز، علی حسینی در بازدید از محل آتش سوزی اظهار داشت: شدت آتش سوزی به حدی بود که فرمانده عملیات درخواست نیروی کمکی کرد و بلافاصله از 5 ایستگاه دیگر نیروها اعزام شدند.

وی افزود: 20 نیروی آتش نشان با 6 دستگاه خودروی سنگین، یک دستگاه بالابر و دو دستگاه تانکر آبرسان پشتیبان، کار اطفای حریق را از چهار نقطه شروع کردند و حریق را در 58 دقیقه خاموش کردند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند با بیان اینکه کارشناسان این سازمان در حال بررسی علت حریق هستند افزود:متاسفانه این سالن حداقل تجهیزات ایمنی را نداشت و سازه های چوبی و سقف کاذب سالن، شدت حریق را گسترش داد.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند هم گفت:این دومین حریق بزرگ پس از آتش سوزی فروشگاه اتکاست که با کمک 5 تیم عملیاتی مهار شد.

میری افزود: یکی از عواملی که باعث گسترش حریق شد میزان بار اشتعال بود و چون در سالن چوب زیاد به کاررفته بود و بار اشتعال زیاد بود حریق گسترش یافت.

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند هم گفت: تالار علامه فرزان بیرجند،حداقل تجهیزات ایمنی را نداشت و این تجهیزات آماده به کار نبود.

سلمانی با بیان اینکه در دو سال گذشته بیش از 70 اداره در بیرجند به لحاظ ایمنی بازرسی شده اند و اخطارها و هشدارهای لازم در خصوص نداشتن تجهیزات ایمنی و سیستمهای اعلام و اطفای حریق داده شده است، افزود: متاسفانه به جز تعداد محدودی از ادارات، بقیه به هشدارها توجه نکرده و تاکنون نسبت به رفع نواقص ایمنی اقدام نکرده اند.

تالار علامه فرزان یکی از بزرگترین آمفی تئاترهای شهر بیرجند و متعلق به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

901

کد خبر: 905548

وب گردی

وب گردی