نباید در زمین دشمن بازی کنیم

مشاور فرمانده سپاه گفت: نباید در زمین دشمن بازی کنیم، زیرا دشمن می‌خواهد مردم ما را ناامید کند و نباید این اجازه را به او بدهیم.

به گزارش ایسکانیوز، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز 20 بهمن در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت سالروز عملیات والفجر 8 دفاع مقدس، گفت: باور کنیم که عبور از مشکلات اقتصادی سخت‌تر از عبور از اروند رود در عملیات والفجر 8 نیست.

وی افزود: باید بین توان داخلی و فردای پرامید خود پل بزنیم و از سیل خروشان مشکلاتی که غالباً ناشی از تلاش دشمن و یا ناکارآمدی برخی مسئولین است به شایستگی عبور کنیم، و انشاءالله در راهپیمایی پرعظمت و به قول مقام معظم رهبری «تماشایی» 22 بهمن دشمن ناامید خواهد شد و انقلاب اسلامی مسیر پیش‌روندگی خود را بیش از گذشته ادامه خواهد داد.

مقدم‌فر با تاکید بر ضرورت غافل نشدن از مکر دشمن گفت: دشمن همه توان خود را برای نابودی انقلاب اسلامی به میدان آورده است.

وی با مقایسه غفلت در جنگ سخت با غفلت در جنگ نرم، غفلت دوم را خسارت‌بار و جبران‌ناپذیر خواند و اظهار داشت: در جنگ سخت ممکن است یک سنگر در اثر غفلت فرو بریزد اما در جنگ نرم، غفلت باعث فروریختن تمامی سنگرها است، از این رو هراس از قهر و غفلت از توطئه دشمن و فریب لبخند او را خوردن هر دو خطرناک است.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هشدار نسبت به امیدوار کردن دشمن با قلم یا زبان،‌گفت: دست خود را نباید برای دشمن رو کنیم چرا که دشمن باید از همه ما مردم و مسئولان فقط یک کلمه «ما ایستاده‌ایم» بشنود.

وی با تصریح بر اینکه دشمن در صورتی که بفهمد ذره‌ای تردید کرده‌ایم از همان نقطه به ما ضربه می‌زند عنوان داشت: نباید در زمین دشمن بازی کنیم، زیرا دشمن می‌خواهد مردم ما را ناامید کند و نباید این اجازه را به او بدهیم.

مقدم‌فر با گرامیداشت سالروز عملیات والفجر 8 در دفاع مقدس گفت: این عملیات با عزم و اراده رزمندگان اسلام به عنوان یکی از موفق‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس ثبت و ضبط شده است چرا که رزمندگان اسلام عملیاتی انجام دادند که برای همیشه در تاریخ از آن صبحت خواهد شد و شگفتی‌های آن مورد تحسین قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه عملیات والفجر 8 نه تنها توان رزمی ایران بلکه توان مهندسی و حفاظتی و اطلاعاتی رزمندگان را به دشمن و ارتجای حامی آن نشان داد، افزود: از جمله درس‌های عملیات والفجر 8 تکیه بر توان اطلاعاتی و حفاظتی است که موجب غافلگیری دشمن شد به طوری که تا سه روز قادر نبود جبهه اصلی را شناسایی کند.

مشاور فرمانده سپاه با یادآور اینکه پل بعثت که بر روی اروندرود به منظور عملیات احداث شده بود تا زمان انجام عملیات از چشم دشمن پوشانده شد، گفت: این طراحی به گونه‌ای بود که دشمن علاوه بر طعم شکست نظامی طعم تلخ شکست اطلاعاتی را هم چشید زیرا نتوانست علمیات اصلی را از عملیات فرعی و فریب تشخیص دهد. از این رو امروز به عنوان روز حفاظت اطلاعات نامگذاری شد.

وی با تاکید بر اینکه یاد و خاطره حماسه آفرینان عملیات والفجر 8 برای همیشه باقی می‌ماند یادو خاطره غواصان این عملیات که مظلومانه به شهادت رسیدند و راه را برای رزمندگان باز کردند گرامی داشت و بر هوشمندی شهدای حفاظت اطلاعات که در همه دوران دفاع مقدس عملیات‌ها را زمینه‌سازی می‌کردند درود فرستاد.

مقدم‌فر گفت: امروز ما در مقابل این دستاوردها و راه روشنی که شهدا برای ما روشن کردند قرار داریم و باید بدانیم که چگونه میراث انقلاب چهل ساله را پاس و قدر آن را بدانیم.

وی ادامه داد: برای پاسخ باید به سراغ سرلوحه پیروزی‌ها رفت که اولین آنها یاد و اتکای به خدا و ایمان به نصرت الهی است که همیشه دشمن را غافلگیر کرده و به اشتباه محاسباتی انداخته است.

مشاور فرمانده سپاه گفت: دومین سرلوحه، توسل به حضرات معصومین و حضرت صدیقه طاههر (س) است؛ این بانو همیشه رهبران و ملت ما را در عرصه‌های گوناگون یاری کردند و پیروزی‌های ما با رمز «یا فاطمه زهرا(س)» بوده است.

وی ادامه داد: امروز باید قدر نعمت رهبرمان که فرزند حضرت فاطمه (س) است را بدانیم زیرا خداوند بزرگترین نعمت را به واسطه ایشان به ما داده است.

مقدم‌فر از ایمان به توان جوانان انقلابی به عنوان سومین سرلوحه پیروزی‌های دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: باید به توان و کار و ا بتکار جوانان برای برون رفت از مشکلات ایمان آورد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب در میدان دادن به جوانان در عرصه‌های مختلف تاکید می‌کنند به این علت است که هر جا به جوانان اعتماد شد، انقلاب بهره‌ آن را برد.

مشاور فرمانده سپاه در پایان حضور با نشاط و با انگیزه مردم در راهپیمایی 22 بهمن را نویددهنده آینده پرامید و پیروزی‌های افسون‌تر برای انقلاب اسلامی و سربلندی ملت ایران در سایه هدایت‌ها و رهبری‌های حکمیانه مقام معظم رهبری خواند.

منبع: فارس

302

کد خبر: 905602

وب گردی

وب گردی