بسته خبری هفته / واحدهای دانشگاهی

گزیده اخبار واحدهای دانشگاه آزاد در هفته‌ای که گذشت، از انتصابات جدید در دانشگاه آزاد اسلامی تا افتتاح دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ملایر با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مهمترین رویدادهای هفته جاری (چهاردهم تا بیستم بهمن 96) در دانشگاه های آزاد سراسر کشور به شرح زیر است:

انتصاب مدیر کل امور هیات امنا، شوراها و هماهنگی استان ها در دانشگاه آزاد اسلامی
رییس دانشگاه آزاد اسلامی طی حکمی دکتر سیدرضا موسوی نیا را به سمت مدیر کل امور هیات امنا، شوراها و هماهنگی استان ها منصوب کرد.

نمایندگان وزارت بهداشت در هیات‌های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شدند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی احکامی جداگانه، نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هیات های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی را منصوب کرد.

سرپرستان دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد بندرانزلی و واحد تنکابن منصوب شدند
رییس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی سرپرست دانشگاه آزاد واحد بندرانزلی را منصوب کرد. براساس این حکم که توسط دکتر فرهاد رهبر صادر شده است، دکتر حسین شریفی به سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی و دکتر حسینعلی مشایخی به عنوان «سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن» منصوب شد.

کانکس تاشو دستاوردی نو از محققان دانشگاه آزاد اسلامی ملایر

محققان پزوهشکده اسکان واحد ملایر موفق به طراحی و ساخت سازه های سیار برای حوادث غیر مترقبه و کانکس تا شوند شده اند. طرح کانکس تاشونده به مساحت 12 متر مربع بوده و قابلیت جمع شدن را دارد که این امر امکان جابجایی آن را به سادگی فراهم می آورد.


افتتاح دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد واحد ملایر
این دانشکده در روز 19 بهمن ماه و با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان، اقبال شاکری رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه، امام جمعه ملایر و جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی افتتاح شد. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ملایر با اشاره به آغاز پذیرش دانشجو از بهمن ماه در این دانشکده بیان کرد: انجام این امر با نظر مساعد وزیر محترم بهداشت طی سفر و بازدیدی که از توا نمندی‌های شهر ملایر و پیگیری مجدانه مسئولین امر خصوصاً نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مساعدتهای سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در مدت‌زمانی کمتر از یک سال تحقق یافت.

نایب رئیس انجمن هوا فضای ایران در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز: ایران جزو ده کشور برتر دنیا در فناوری فضایی / دانشگاه آزادواحد علوم و تحقیقات چهارمین دانشگاه برتر علوم فضایی کشور / رکود و عدم توجه به صنعت هوافضا به ضرر کشور است
دکتر فرشاد پازوکی، عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات با اشاره به اینکه اساتید واحد علوم و تحقیقات در بحث پروژه های مشترک با صنعت، کارهای مهمی انجام دادند، افزود: از جمله در پروژه ملی طراحی هواپیمای بومی 150 نفره ملی ایران که واحد علوم تحقیقات مشارکت فراوانی داشت و در حال حاضر دانشکده هوافضای علوم و تحقیقات بعنوان قطب فناوری طراحی هواپیمای سبک و پهباد و موتورهای تنفسی کوچک تفاهمنامه ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داریم.

غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا
همزمان با آغاز دهه مبارکه فجر، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید عهد کردند.

نایب قهرمانی تیم رباتیک دانشگاه آزاد خورموج در مسابقات بین المللی رباتیک
تیم رباتیک خلیج فارس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج که در سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیکRobonit2018)) که به میزبانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از تاریخ 16 الی 18 بهمن شرکت کرده بود به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

«جایگاه پژوهش در سینمای بعد از انقلاب اسلامی» در واحد علوم و تحقیقات بررسی شد
نشست تخصصی «جایگاه پژوهش در سینمای بعد از انقلاب اسلامی» با حضور معاون پژوهش و فناوری و معاون دانشجویی و فرهنگی واحد علوم و تحقیقات، جمعی از صاحبنظران، مسئولان، تهیه‌کنندگان و منتقدین سینما در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد جلفا، داور مجله بین المللی Gerontology شد
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد جلفا به علت فعالیت های پژوهشی متعدد به عنوان داور یکی از معتبرترین مجلات خارجی در حوزه بیماری های سالمندان انتخاب شد.

بازدید دکتر رهبر از مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما واحد علوم و تحقیقات
دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز چهارشنبه (18 بهمن) از آزمایشگاه راکتور هسته تحقیقاتی گداخت هسته ای، آزمایشگاه نانو مواد، آزمایشگاه SIMS، آزمایشگاه کاشت یون و شتابدهنده پلاسما (Ion Implanter and Plasma Accelerator)، کارگاه ساخت وسایل و سامانه امحای پسماندهای بیمارستانی مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای واحد علوم و تحقیقات بازدید کرد.

معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس معرفی شد
در مراسمی از خدمات مهدی دسینه قدردانی و احسان محمدی نژاد به عنوان معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس معرفی شد.

50درصد کاهش شهریه رشته های مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد استان یزد

براساس مصوبه هیات امنا، در اکثر رشته های مقاطع کاردانی و کارشناسی 50درصد کاهش شهریه وجود دارد.

دانشجوی دانشگاه آزاد زاهدان در مسابقات جهانی اختراعات 2 مدال طلا گرفت
دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با دو اختراع در مسابقات جهانی اختراعات iifme زیر نظر وزارت علوم کشور کویت و سازمان ملل متحد و فدراسیون جهانی مخترعین موفق به کسب مدال طلا شد.
احمد فدائی، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با دو طرح دستگاه تصفیه آب دریا و کیف هوشمند در این مسابقات شرکت و موفق شد برای اختراع دستگاه تصفیه آب دریا علاوه بر مدال طلا، جایزه و مدال ویژه این دوره را به خود اختصاص دهد و این دستگاه به عنوان طرح برتر در حوزه محیط زیست نیز انتخاب شود.

مکعب بتنی واحد کرج رتبه سوم جشنواره ملی بتن و زلزله را کسب کرد
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در مسابقات ملی دانشجویی بیستمین همایش سالیانه انجمن بتن آمریکا موفق به کسب مقام سوم شد.

کد خبر: 905625

وب گردی

وب گردی