بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا در بیانیه‌‌ای از آحاد مردم ایران جهت حضور در راهپیمایی ٢٢ بهمن دعوت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در این بیانیه آمده است:« بیست و دوم بهمن ماه نقطه‌ای به یادماندنی در تاریخ معاصر در به ثمر رسیدن تلاش و مجاهدت‌های طولانی یک ملت در حیات سیاسی- اجتماعی آزادی خواهان جهان است. روزی که نهضت اسلامی به رهبری امام امت دست‌های ایادی استکبار را قطع و امید را در دل مستضعفین بیدار کرد و طلیعه‌­ای بر ظهور جریان های ضداستعماری و عدالت‌خواه متأثر از اندیشه‌های امام راحل در عراق، سوریه، یمن، نیجریه و بحرین گردید.

اینک در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب، ما نسل چهارم انقلاب بر آنیم تا ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل (ره)، شهدای گرانقدر و رهبر معظم انقلاب، به عنوان صدای بدنه دانشگاهی خارج از کشور نکاتی را به نظر مسئولین و دلسوزان انقلاب برسانیم:

١) اجرای شایسته عدالت در جامعه و رسیدگی همه جانبه به محرومین یکی از اهداف اصلی پیروزی انقلاب اسلامی است که نباید به فراموشی سپرده شود. لذا شایسته است ایجاد شفافیت و ‌حاکمیت قانون همراه با نظارت همه جانبه و فراگیر در کشور، به ویژه در نظام بانکداری، مؤسسات مالی، اقتصادی و اداری و همچنین مبارزه با ویژه خواری و زدوبندهای سیاسی، بیش از پیش مورد توجه و عمل قرار گیرد.

2) مشکلات معیشتی و اقتصادی اقشار آسیب‌پذیر جامعه که نقشی بی بدیل در پیروزی انقلاب اسلامی، پیشبرد آرمانها، حضور واقعی در خط اول مقابله با هجمه‌های نظامی،‌ فرهنگی و اقتصادی نظام سلطه و تربیت نسل‌های آینده کشور دارند، مهمترین آفت نظام تلقی می‌شود. ناامیدی مردم از حل این مشکلات و بی توجهی و رفاه گرایی برخی از مسئولین، نتیجه ای جز دورشدن مردم از مسیر انقلاب به دنبال نخواهد داشت.

3) بی اثر نمودن تلاش استکبار جهانی و ایادی وی در منطقه برای اعمال فشار بر مردم ایران و ایجاد انزوای سیاسی با استفاده از مؤثرترین ابزارهای نوین دیپلماتیک از جمله گفتگوهای متوازن سیاسی باید سرلوحه دست اندرکاران و نهادهای موثر در سیستم دیپلماسی کشور قرار گیرد.

4) بهره گیری از توان بالقوه کشور، علی الخصوص نیروهای متخصص جوان و ‌فرهیختگان ایرانی داخل و خارج کشور، برای حل مشکلات سیاسی، اقتصادی و حقوقی مورد توجه مسئولین اجرایی، تقنینی و قضایی قرارگیرد.

5) توجه ویژه­ای به اتخاذ تدابیر معقول و تعامل اثرگذار و ‌صبورانه با آحاد ملت در راستای توجه شایسته به خواسته های قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان و نسل جدید انقلاب توسط دولت و سایر ارکان حاکمیت و حل واقعی معضلات معیشتی و رفاهی آنان، مبذول گردد.

در پایان اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا، مردم فهیم ایران را به حضوری مقتدرانه و تماشایی از اتحاد سیاسی و اجتماعی در راهپیمایی ٢٢ بهمن دعوت می‌کند.»

204

کد خبر: 905653

وب گردی

وب گردی