مهران احمدی: موضوع فیلم «مصادره» اصلا سیاسی نبود

کارگردان فیلم «مصادره» گفت: سیاست فقط بستری است که قصه ای تعریف کنیم به همین دلیل می گویم که فیلم «مصادره» اصلا سیاسی نبود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، مهران احمدی کارگردان فیلم «مصادره» در نشست رسانه ای این فیلم در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: در این فیلم به نظام گوشه کنایه ای نزدیم و سعی کردیم در کل اثر بی طرف باشم و وقایعی که مطالعه کردم و ایران از گذشته تا به حال با آن مواجه بوده است را نشان دهم و واقعیت هایی که رصد کردم را به تصویر بکشم.

وی در ادامه افزود: قبول دارید که عطاران بهترین فیلم ساز ایران است؟ به این نکته توجه کنید که در تمام دنیا رسم است که کمدین ها یک نقش ثابت بازی می کنند. همه کمدین های بزرگ را که در دنیا بررسی کنید هم همین وضع را دارند و غائله در مورد به تکرار افتادن یا نیفتادن عطاران همین جا ختم می شود. کجا عطاران را در این سن و سال دیده بودید که درست در همین سن و همین شکل و شمایل بازی کرده باشد؟ او حداقل چهل سال بازه زمانی بود که در این نقش سپری می کند.

این کارگردان در ادامه با اشاره به اینکه فعلا سری بعدی ساخت ایران را بازی می‌کنم، گفت: آرای مردمی را دیدم که ناراضی هستند! واقعا اینطور است؟! بگویم که خودم دیدم تهیه کننده‌ای ده میلیون تومان چک کشید برای خرید سانس فوق العاده! فوج عظیمی از نمی‌پسندم‌ها به ما ضرر زد. مردم اگر فیلم را دوست ندارند چرا تا ساعت 3 صبح در صف سینما هستند؟ من شنیدم دوستانی می‌خواستند رأی بدهند و دیدن کدشان قبلا استفاده شده! بازهم بگویم؟!من کاری به چیزی ندارم و اگر قرار است اعدام شوم، بشوم. اصلا مهم نیست برایم. فقط بدانید که این پول‌ها خوردن ندارد.

وی با اشاره به اینکه هرچه برایم خاطره داشت در این فیلم آوردم، افزود: ناصر طهماسب برایم هارول لوید بود و فقط ناصر طهماسب می توانست اینقدر خاطره انگیز باشد. صدای او نوستالژی دارد و فکر کردم می‌تواند جذابیت ایجاد کند. هارولدلویدی در شخصیت اصلی وجود دارد. ما ناظر سومی در فیلم می خواستیم که نریشن می‌توانست این حس را به ما القا کند.

قاسمی تهیه کننده این فیلم گفت: نفهمیدم بالاخره ارزشی هستم یا نیستم، ولی به هر حال به دنبال ساخت طنزی بودیم که به این اثر رسیدیم و راضی هستم.

وی ادامه داد: امامی در این جشنواره دو یا سه فیلم دارد و یک فیلمش هم به برلین رفته و یک فیلمش هم به جشنواره اصلا نیامده است. او هر کار می‌کند، این را بدانید که مملکت قانون دارد.

این تهیه کننده همچنین افزود: تک تک اعضای گروه را دوست دارم و مدیون شما رسانه ای ها هستم زیرا فیلم «شیار 143» داشت خفه می‌شد و رسانه‌ها نجاتش دادند.

علی فوقانی نویسنده فیلم «مصادره» در ادامه توضیح داد: «ما می‌خواستیم به اینجا برسیم که طنزی بسازیم که نفهمیم به آن بخندیم یا نخندیم؟!».
مسعود سلامی مدیرفیلمبرداری فیلم در ادامه افزود: ترکیب بندی رنگ‌ها برایم سخت بود و آمریکا را تا به حال ندیده بودم و ساخت چنین فضایی واقعا آسان نیست. حقیقت این است که فضای بازجویی و اتفاقاتی که آنجا رخ می دهد، همگی سرد هستند و نمی شد این فضا گرم باشد و جز این هم قابل باور نبود.

طراح صحنه فیلم «مصادره» گفت: «ما سعی کردیم بستر مناسبی برای صحنه‌ها و تصویرسازی‌های فیلم به وجود آوریم و امیدوارم موفق بوده باشیم.

عطاران در ادامه نشست، گفت: حرف سناریو خیلی جالب بود و به آدم‌هایی پرداخته شده است که نمونه‌اش این افراد ساواکی هستند که من نقشش را بازی کردم. ما از این مثال ها کم نداریم؛ افراد ساده‌ای که سمتی درجایی داشتند و وضعیت تغییر کرد و... این اتفاق ها زیاد افتاده و خانواده‌ها در چنین ماجراهایی درگیر شده‌اند. اصلی‌ترین دلیل انتخاب این نقش، قصه فیلم بود که خیلی دوستش داشتم».

وی همچنین افزود: همیشه اندازه ها را رعایت می کنم که در فیلم چه اندازه کمدی باید داشته باشم و نزدیک شدن به موقعیت‌ها برای بازیگر مهم است. من همیشه نقش‌هایم را به اطرافم ارجاع می دهم. از پدرم خیلی چیزها را دریافت می کنم. در این فیلم هم بسیار از او و حالاتش ایده گرفتم.

هومن سیدی در ادامه گفت: خیلی زود این روزها از کدورت‌ها عصبانی می‌شوم و از هرکسی که فکر می‌کند من او را ناراحت کرده‌ام، عذرخواهی می‌کنم و فقط می‌گویم این کار برایم تجربه جالبی بود.

وی همچنین گفت: می‌گویند فیلم‌هایی که می‌سازم و نقش‌هایی که بازی می‌کنم خشن است و بر اساس زندگی خودم است و... واقعا اینطور نیست و من به این نقشی که در «مصادره» بازی کردم نزدیک‌تر هستم. وقتی در کنار عطاران و مهران احمدی هستی باید طنز پرداز باشی. عطاران جزو معدود بازیگرانی است که وقتی در کنارش هستید، می‌فهمید او پدیده سال‌های اخیر است. لازم به یادآوری است که تهیه کننده فیلم هم بسیار توانمند است.

503

کد خبر: 905699

وب گردی

وب گردی