سفیر ایران در لبنان: ایران «عمق راهبردی» ملت‌های آزاده باقی خواهد ماند

طی مراسمی که در سی‌ونهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت ایران در لبنان برگزار شد، سفیر ایران در لبنان بر تقویت همکاری با این کشور تأکید کرد و گفت؛ ایران به حمایت خود از ملت‌های آزاده ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز، «محمد فتحعلی» سفیر ایران در لبنان در مراسمی که سفارت ایران به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کرده بود، بر روابط خوب تهران و بیروت و تقویت آن تأکید کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، فتحعلی گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول اولیه خود از حق، عدالت، گفت‌وگو و ایستادن در کنار مظلومان حمایت خواهد کرد و حامی حقیقی و عمق راهبردی برای ملت‌های آزاده بویژه لبنان، سوریه و فلسطین در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی و تروریسم تکفیری خواهد بود.

سفر ایران ادامه داد: ما بر گفت‌وگوی داخلی خواه در سوریه، یمن یا بحرین تأکید داریم و معتقدیم بهترین راه‌حل برای حل این بحران‌های منطقه‌ای «گفت‌وگو» است.

فتحعلی به مسأله قدس نیز پرداخت و گفت: معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا (در پانزدهم آذر 1396) متناقض با اجماع بین‌المللی و اسلامی است؛ قدس پایتخت فلسطین است و پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند و تمام این نزاع‌ها و جنگ‌های منطقه‌ای نمی‌تواند قطب‌نمای منطقه را از جهت نهایی آن یعنی مسأله فلسطین منحرف کند.

سفیر ایران در لبنان تصریح کرد؛ وضعیت جمهوری اسلامی ایران در سی و نهمین عید انقلاب ، درست بودن روش و مسیر را ثابت کرد و همچنین ثمره تلاش خود را پس از چندین دهه صبر و فداکاری برداشت کرد. ایران اکنون در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی رسیده و جهان حق این کشور در استفاده مسالمت‌آمیز از انرژی هسته‌ای را به رسمیت شناخت.

فتحعلی گفت؛ توافق هسته‌ای (برجام) مهم‌ترین نمونه همکاری جمهوری اسلامی ایران با جامعه بین‌المللی بوده و نمونه‌ای خوب برای استفاده از روش گفت وگو جهت حل اختلافات است.

منبع: فارس

302

کد خبر: 905715

وب گردی

وب گردی