پژوهش اولویت وزارت علوم در بودجه 97 است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اولویت این وزارتخانه در بودجه سال 97 بخش پژوهش است و در همین چارچوب رشد بودجه های دانشگاهی در بخش پژوهش خوب است.

به گزارش ایسکانیوز،دکتر منصور غلامی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح دانشکده علوم انسانی و معارف قرآنی دانشگاه ملایر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال 97 برای بخش پژوهش 18 درصد از اعتبارات و برای پارک های علم و فناوری بیش از 30 درصد را اختصاص داده ایم.
وی افزود: در بررسی بودجه 97 کمیسیون تلفیق نسبت به افزایش حقوق اعضای هیات علمی مقداری محدود نگاه کرد که امیدواریم در صحن مجلس این مورد جبران شود.
غلامی بیان کرد: در مابقی موارد با توجه به شناختی که از وضعیت کلی اعتبارات دولت داریم، همکاران ما می توانند مدیریت کنند.
وی ادامه داد: اما در بحث افزایش حقوق ها و پاداش پایان خدمت اعضای هیات علمی انتظار داریم مجلس کمک کند.
به گزارش ایرنا، در روز نخست سفر 2 روزه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان همدان، دکتر منصور غلامی در شهرستان ملایر حاضر شد و با حضور وی مجموعه معادن آندالوزیت زمان آباد و کندهلان، مجموعه فرآوری چشمه پهن شرکت کیهان پایش الوند، طرح توسعه منسوج بی بافت شرکت بافتینه افتتاح شد.
آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بافتسان، افتتاح ساختمان دانشکده پیراپزشکی علوم پزشکی سایت خاتم الانبیا و همزمان محوطه سازی و آسفالت سایت یاد شده، احداث گلخانه کشت بافت هیدروپونیک و تاسیس پژوهشکده اسکان و شروع عملیات اجرایی طرح پرتودرمانی آسمان از دیگر طرح هایی است که قرار است در این سفر اجرایی شود.
بر اساس اعلام قبلی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری قرار است فردا جمعه همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد قبای شهر همدان در جمع مردم سخنرانی کند.
ملایر در 75 کیلومتری جنوب شهر همدان در مرکز استان در غرب کشور واقع شده است.

منبع:ایرنا

204

کد خبر: 905746

وب گردی

وب گردی