حفاری ۱۴۳ حلقه چاه به دست متخصصان شرکت ملی حفاری

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۴۳ حلقه چاه توسعه‌ای، توصیفی، اکتشافی و تعمیری به متراژ ۲۲۲ هزار و ۳۸۱ متر به وسیله ناوگان این شرکت در گستره عملیاتی شرکت‌های ملی مناطق نفتخیز جنوب، نفت فلات قاره ایران، مهندسی و توسعه نفت، نفت و گاز اروندان، نفت و گاز پارس و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفاری شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سپهر سپهری در ارائه گزارش عملکرد به مناسبت دهه فجر، تحقق ۳ هزار و ۷۷۲ مورد خدمات سیمان و انگیزش چاه، یک هزار و ۲۷۱ مورد خدمات ویژه، یک هزار و ۹۸۷ مورد خدمات فنی و ۳۸ هزار و ۵۱۱ متر حفاری افقی و جهت‌دار و یک هزار و ۵۵۵ متر مغزه‌گیری روی ۱۰۵ حفره را بخش دیگری از فعالیت‌های این شرکت در سال جاری عنوان کرد.

او مشارکت فعال در پروژه‌های کلید در دست و بین‌المللی، همکاری و تعامل با شرکت‌های خارجی، چابک‌سازی شرکت با تغییرات ساختاری، بالابردن بازده کار و برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری بر مبنای مدیریت راهبردی را از اهداف و سیاست‌های پیش رو برای بالندگی هر چه بیشتر شرکت و دستیابی به اهداف صنعت نفت کشور مورد تاکید قرار داد و افزود: شرکت ملی حفاری نقشی اساسی و بی بدیل در پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت کشور ایفا کرده است.

حفاری ۴۳۶۹ حلقه چاه نفت و گاز از بدو تاسیس تاکنون

سپهری اظهار کرد: شرکت ملی حفاری از بدو تاسیس تاکنون ۴ هزار و ۳۶۹ حلقه چاه نفت و گاز در اقصی نقاط نفت خیز میهن اسلامی، حفاری و تکمیل کرده که از مجموع این چاه‌ها ۲ هزار و ۳۲۵ حلقه توسعه‌ای، ۱۳۷ حلقه اکتشافی، ۹۹ حلقه توصیفی و یک هزار و ۸۰۸ حلقه تعمیری و تکمیلی بوده است.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران با بیان این‎که از کل چاه‌های حفر شده در ۳۸ سال گذشته ۳۸۵ حلقه دریایی بوده است، سرجمع متراژ حفاری در این مدت را ۹ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۱۶۲ متر عنوان کرد.

او به ویژگی منحصر به‌فرد این شرکت در مقایسه با شرکت‌های حفاری در جهان اشاره کرد و افزود: یکی از شاخص‌های شرکت ملی حفاری، توان ارائه خدمات متنوع فنی و تخصصی یکپارچه صنعت حفاری توامان با عملیات حفاری است.

سپهری با اشاره به این‌که این شرکت هم اکنون ۷۳ دستگاه حفاری شامل ۷۰ دستگاه فوق سنگین، سنگین و سبک خشکی و سه دستگاه حفاری دریایی در تملک خود دارد، گفت: این در حالی است که شرکت ملی حفاری در بخش خدمات فنی و تخصصی نیز در کشور از بزرگ‌ترین ناوگان ماشین‌آلات، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص برخوردار است.

آموزش و ارتقای سطح دانش فنی کارکنان

او افزود: از دیگر ویژگی‌های شرکت ملی حفاری، توجه به آموزش و ارتقای سطح علمی و دانش فنی کارکنان است که سبب شده این شرکت در میان شرکت‌های مطرح حفاری در منطقه شناخته شود.

سپهری در این باره به تاسیس آموزشگاه تکنولوژی حفاری در اوایل دهه ۶۰ اشاره و اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارهای اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت، در خلال این سال‌ها برای مجموعه کارکنان فنی و عملیاتی و نیروهای تازه استخدام در مجموع ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی فنی، تخصصی، ایمنی و عمومی برگزار شده که نقش بسیار موثری در تامین نیروی انسانی متخصص و کارآمد داشته است.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران با بیان این‌که حدود ۳ هزار نفر از متخصصان و صاحبنظران صنعت حفاری کشور و مدیران کنونی صنعت حفاری، دانش‌آموخته این مرکز هستند، گفت: از دوره‌های تخصصی بسیار مهم که از پاییز سال ۹۵ در اداره آموزش شرکت بر اساس قرارداد همکاری با آموزشگاه حفاری آبردین اسکاتلند (ABERDEEN DRILLING SCHOOL ) تشکیل می‌شود، مجموعه آموزش‌های بین‌المللی مرتبط با عملیات کنترل فوران چاه‌های نفت و گاز (IWCF ) مطابق با استانداردهای آموزشی جهان است.

سپهری تاسیس مرکز آموزش علمی - کاربردی در تعامل میان این شرکت و دانشگاه جامع علمی کاربردی را از دیگر فعالیت‌های شرکت ملی حفاری به منظور تربیت نیروهای متخصص دانست و گفت: این مرکز از سال ۹۲ آغاز به‌کار کرد و تاکنون ۱۸۲ دانش‌آموخته داشته است.

او با بیان این‌که این مرکز در سال تحصیلی جاری یک هزار و ۱۵۰ دانشجو دارد، اضافه کرد: دانشجویان این مرکز در مقطع کاردانی در رشته‌های مکانیک و برق دستگاه حفاری، عملیات، سیال، سیمان، اسید، برق صنعتی و ایمنی، کار و حفاظت فنی و مقطع کارشناسی HSE مشغول تحصیل هستند.

سپهری در پایان به دانش کنترل و مهار فوران چاه‌های نفت و گاز که تنها در اختیار چند کشور صاحب فناوری حفاری است، اشاره کرد و گفت: در کشور ما عملیات کنترل و مهار فوران چاه بومی شده و انجام چند مورد مهار فوران چاه از جمله مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید گواهی بر توانایی متخصصان و کارشناسان ایرانی در این زمینه است.

402

کد خبر: 905868

وب گردی

وب گردی