واگذاری کارهای فرهنگی به تشکل‌ها / دست دانشجوی فعال فرهنگی نباید خالی باشد / لزوم انجام کارهای عمیق فرهنگی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از کاهش بروکراسی در امور فرهنگی در دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست صمیمانه با دبیران تشکل های اسلامی سیاسی و مسئولین کانون های فرهنگی دانشجویی دانشگاه های آزاد اسلامی استان خوزستان، فضای فرهنگی و دانشجویی این استان را جدی و صریح دانست و گفت: برگزاری این گونه نشست ها خود به نوعی کار فرهنگی است.

وی جمع شدن تعدادی از دانشجویان برای انجام یک کار فرهنگی را مقدس برشمرد و گفت: تشکیل کانون و تشکل کار بزرگ و ارزنده ای است و این فرصتی مغتنم و سرآغازی برای انجام کارهای بسیار بزرگتر خواهد بود.

دکتر کلانتری با بیان این مطلب که هر کاری دولتی و حکومتی باشد، لزوماً موفق نخواهد بود، افزود: دولت ها ریل گذار، آسیب شناس و مشوق هر کاری را بر عهده دارند و هر امری به دست مردم انجام شد، ماندگار و همیشگی خواهد بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بهترین نمونه ماندگاری کار مردمی را هیات های مذهبی دانست و خاطرنشان کرد: قرن هاست که مردم با برگزاری دستجات و هیات های مذهبی به عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) می پردازند و هر سال مراسم محرم نسبت به سال قبل با شور و عشق بیشتری برگزار می شود

وی به حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: کار تشکل ها نیز همین گونه است که باید تلاش شود به صورت خودجوش و کاملاً دانشجویی پیگیری و انجام شود.

دکتر کلانتری با تأکید بر جدی گرفتن عضو گیری و رشد فکری و معنوی اعضاء تشکل ها، گفت: عضو یک تشکل یا کانون باید پله های رشد فرهنگی، تقوایی و تدین را از درون مجموعه فرهنگی آغاز کند و بهترین مثال این نوع رشد را در استان خوزستان وجود سرداران شهیدی بودند که از همین هیات های مذهبی و تشکل ها رشد پیدا کردند و در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرمین شریفین در سوریه شتافته و شهید شدند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با توصیه به فعالین فرهنگی و دانشجویی استان گفت: رشد معنوی خود را هرگز متوقف نکنید و منتظر نباشید تا کسی بیاید و شما را به خداوند نزدیک کند، بلکه خود باید در این خصوص تلاش و کوشش کنید.

وی افزود: حضرت رسول اکرم (ص) در سرزمین جهل و در شبه جزیره عربستان مبعوث شد و با کار بر روی خانواده خود در ابتدای رسالت و توسعه تدریجی ابلاغ پیام های آسمانی به عموم مردم، جهانی را به دین اسلام دعوت کرد و موفق بود.

دکتر کلانتری انقلاب اسلامی ایران را نیز به رهبری حضرت امام خمینی (ره) نمونه عینی دیگری از این نوع کار فرهنگی برشمرد و افزود: حضرت امام (ره) ثابت کرد که می توان به برکت انقلاب و اسلام یک قدرت جهانی مستحکم بر پایه دین مبین اسلام و مرجعیت برپا کرد و امروز جمهوری اسلامی یک قدرت جهانی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: یک عضو اول باید از خود شروع کرده و بعد افراد دیگر تشکل را در مسیر رشد و تعالی قرار دهد.

وی شناخت عمیق و اصولی دانشجوی امروز را از مسائل مهم دانست و خاطرنشان کرد: دست دانشجوی فعال فرهنگی نباید خالی باشد، لذا اول باید مطالعه کرده و از سطحی نگری پرهیز و به انجام کارهای عمیق فرهنگی بپردازید.

دکتر کلانتری رویکرد امروز را رویکرد کار اندیشه ای و معرفتی در دانشگاه عنوان کرد و گفت: این موضوع را بارها مقام معظم رهبری در فرمایشات خود مطرح کرده اند که از مطالعات در سطح روزنامه ای پرهیز و به سطح مطالعات آثار شهید مطهری عمق ببخشید.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از کاهش بروکراسی در امور فرهنگی در دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: سیاست کلی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه در این است که اگر کار فرهنگی را تشکلی می تواند انجام دهد کار به آنها واگذار شود.

دکتر حمزوی نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در هیات های نظارت بر تشکل های اسلامی سیاسی دانشجویی استان خوزستان به ارائه گزارشی مبسوط از آخرین وضعیت تشکلها، انتخابات آنها و برنامه های استان تا پایان سال 96 پرداخت.

در این نشست که با حضور رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر حمزوی نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در هیات های نظارت بر تشکلهای اسلامی سیاسی دانشجویی استان خوزستان برگزار شد، تعدادی از نمایندگان تشکل های اسلامی سیاسی و کانون های فرهنگی دانشجویی به بیان و طرح مسائل و مشکلات خود پرداختند.

منبع: روابط عمومی دانشگاه آزاد

204

کد خبر: 905977

وب گردی

وب گردی