1000مورد نقض حقوق بشر در بحرین

انجمن حقوق بشر بحرین اعلام کرد که تنها در ماه ژانویه حدود 1000 مورد نقض جدی حقوق بشر در این کشور از جمله دستگیری، شکنجه و ناپدید شدن را کشف کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "الجزیره"، انجمن حقوق بشر بحرین اعلام کرده است که در ماه ژانویه 995 مورد نقض جدی حقوق بشر در این کشور از جمله دستگیری اجباری، شکنجه و ناپدید شدن را کشف کرده است.

بنابر این گزارش انجمن حقوق بشر بحرین، 121 مورد بازداشت خودسرانه، شامل بازداشت بدون حکم 6 کودک و 17 مورد ناپدید شدن ناگهانی را کشف کرده است . علاوه بر این 77 بحرینی نیز با قوانین ساختگی غیر رسمی مورد مصادره متملکات خود قرار گرفتند.

این گزارش همچنین به نقض آزادی رفت و آمد و ادامه محاصره امنیتی یک سال و نیمه منطقه دراز (واقع در شمال غرب بحرین) و اقامت اجباری نه ماه شیخ عیسی قاسم، مرجع دینی شیعیان بحرین، بدون حکم دادگاه و یا تصمیم دولتی اشاره کرده است.

در این گزارش آمده است که 200 شهروند بحرینی به دلایل عدم وجود آزادی بیان و راهپیمایی های مسالمت آمیز بازداشت شده اند.

انجمن حقوق بشر بحرین 342 مورد رسانه ای را نیز کشف کرده است که نسبت نفرت پراکنی در خصوص شهروندان "دراز" در نزد مردم اقدام شده است.

علاوه بر آن، در این آمار ها 81 مورد شکنجه و بد رفتاری به چشم می خورد که در بین افراد شکنجه شده چهار زن و 8 کودک دیده می شوند.

شایان ذکر است که کشف چنین آمار و ارقام زیادی از نقض حقوق بشر تنها در عرض یک ماه صورت گرفته است.

این در حالی است که انتقادات بین المللی علیه مقامات بحرینی جهت هدف گیری مخالفان با بازداشت و در نهایت حذف ملیت و اخراج از کشور همچون گذشته، بسیار بالا گرفته است.

کد خبر: 905982

وب گردی

وب گردی