انفجار مواد محترقه در دولت آباد/موارد نگه داری مواد قابل اشتعال را به مراجع انتظامی اطلاع دهید

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه و آتش سوزی منزل مسکونی در دولت آباد خبر داد و گفت: از تمامی شهروندان تقاضا می کنم اگر افرادی را می شناسید که در اطراف محل زندگیتان، مواد شیمیایی خطرناک که قابلیت اشتعال دارد را جا به جا و نگه داری می کنند، را به موارد مربوطه خصوصا مراجع انتظامی اطلاع دهند.اگر اطلاع رسانی در این زمینه انجام نشود، ممکن است خود افراد و خانوادشان درگیر حادثه شوند.

سید جلال ملکی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره جزئیات این حادثه گفت: ظهر امروز یک منزل مسکونی در محله دولت آباد خیابان غیوری منفجر و دچار آتش سوزی شده بود.

به گفته وی ، این حادثه در ساعت 12:41 ظهر امروز به سامانه 125 آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و به دنبال آن، 2 ایستگاه به همراه تجهیزات ایمنی لازم به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: آتش نشانان در مدت زمان 3 دقیقه و چند ثانیه در محل حادثه حاضر شده و مشاهده کردند محل حادثه یک منزل یک طبقه قدیمی با وسعت حدودی 100 متر بود که داخل اتاق های آن محلی به نام تولید، بسته بندی و نگه داری مواد محترقه محسوب می شد ، این مواد معمولا در چهارشنبه سوری مورد استفاده قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: حجم زیادی از مواد اولیه شامل مواد اولیه ساخت و تولید و مواد آماده و بسته بندی شده و آماده برای ارائه به بازار در حجم زیاد در اتاق های این منزل نگه داری می شد.

ملکی بیان کرد: در ابتدا یک انفجار در این منزل رخ داده که منجر به آتش سوزی شده بود. زمانی که آتش نشانان به محل حادثه رسیدند، اتاق های این منزل کاملا شعله ور بودند. گفتنی است یک خانم حدودا 60 ساله ، یک پسر 15 ساله و یک خانم 12 ساله در منزل حضور داشتند.

وی افزود: خانم مسن و پسر نوجوان شدیدا از نقاط مختلف بدن مخصوصا سر و صورت دچار سوختگی شده و دختر خانم نوجوان نیز دچار دود گرفتگی شده بود که همگی در محاصره شعله های آتش گرفتار بودند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: آتش نشانان در اولین اقدام افراد را از داخل منزل به بیرون هدایت کرده و به محل امنی انتقال دادند.در اثر انفجار بخشی از شیشه ها ،در و پنجره ها و دیوار ها تخریب شده بود ، اتاق ها کاملا شعله ور و در حال سرایت به منازل همسایگان بود.

وی ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله عملیات خاموش کردن آتش را آغاز کرده و آتش را خاموش کرده و از سرایت آن به اطراف و گستردگی بیشتر آن جلوگیری کردند.با حضور عوامل اورژانس هر سه مصدوم به آن ها تخویل داده شدند تابه مراکز درمانی منتقل شدندوآتش خاموش شد و ایمن سازی های لازم در محل انجام و عملیات در ساعت 13:32 به پایان رسید و محل به عوامل انتظامی تحویل داده شد.

ملکی در ادامه گفت: هنوز بیش از یک ماه، تا شب چهارشنبه سوری باقی مانده است اما متاسفانه شاهد آن هستیم که افراد به هر طریقی سعی می کنند منافع مالی خود را در نظر گرفته و به دنبال سود جویی هستند و فعالیت های خود را در زمینه تولید و انبارداری این مواد خطرناک را آغاز کرده اند.از تمامی شهروندان تقاضا می کنم اگر افرادی را می شناسید که در اطراف محل زندگیتان، مواد شیمیایی خطرناک که قابلیت اشتعال دارد را جا به جا و نگه داری می کنند، را به موارد مربوطه خصوصا مراجع انتظامی اطلاع دهند.اگر اطلاع رسانی در این زمینه انجام نشود، ممکن است خود افراد و خانوادشان درگیر حادثه شوند.

وی در پایان تاکید کرد: کار کردن با این مواد کار بسیار تخصصی است و اینگونه نیست که هر فرد با هر سطح سوادی بتواند به این موارد وارد شود و به دیگران آسیب برساند.اجازه دهید این جشن مانند سایر سال ها به خوبی برگزار شود.

701

کد خبر: 905988

وب گردی

وب گردی