حسینی : مردم  با شعارهای استقلال و آزادی حمایت خود را از انقلاب نشان دادند

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه مردم ایران 39سال حامی انقلاب بودند گفت: مردم با شعارهای استقلال و آزادی حمایت خود را از انقلاب نشان داند تا به هدفی بزرگتر استقرار حکومت اسلامی برسند.

سید محمدحسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، گفت: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای فراوانی را برای کشور به ارمغان آورد و شرایط زندگی مردم را نسبت به گذشته کاملا متحول کرد؛ تمام نارسایی ها و کمبودهایی که در کشور وجود دارد قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست؛ چرا که قبل از انقلاب رژیم ستمشاهی تعهدی برای خود و مردم خود قائل نبود.

وی اضافه کرد: در دوران قبل از انقلاب اسلامی 70درصد مردم در روستاها زندگی می کردند و از خدماتی که دولت باید به آنها ارائه می کرد محروم بودند؛ زیرا تمام اموال کشور در اختیار خاندان های سلطنتی و افراد وابسته به آنها بود لذا با وجود انقلاب اسلامی شرایط زندگی مردم نسبت به گذشته کاملا تغییر کرده و رو به بهبود است هرچند هنوز برای دستیابی به اهداف بلند، تحقق عدالت و کاهش فاصله طبقاتی باید اقداماتی صورت گیرد.

حسینی وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: مردم ایران درحال حاضر در این 39سال خود حامی انقلاب بودند و با شعارهای استقلال و آزادی حمایت خود را نشان داند تا به هدفی بزرگتر استقرار حکومتی اسلامی برسند؛ اینها اهداف مهمی بوده است که مردم در جهت تحقق و تثبیت آنها تلاش کردند و اعتقادداشتند؛ تا در نهایت توانستند بر چالش هایی که در مقابلشان قرار داشت چیره شوند.

وی در ادامه افزود: در کنار تمامی این اهداف در همه زمینه ها گام های بلندی برداشته شد که مردم این وضعیت را به نفع خود و کشورشان می دانند تا اینکه به افرادی که در فکر مردم نیستند کسانی که معاند بودند مثل منافقین، سلطنت طلب ها و اینکه آنها بخواهند و مشکلات بسیاری را به وجود آورند؛ مردم در این حال که گلایه و نارضایتی هایی را دارند ولی از اصل نظام و رهبری همیشه حمایت کردند و می دانند که این به نفع دنیا و اخرتشان است.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی درباره دستاورد انقلاب در حوزه سیاست گفت: ما در دوران قبل از انقلاب یک کشور کاملا وابسته بودیم که پادشاه کشور هیچ از اختیاری در تصمیم گیری ها نداشته است و امریکایی ها و انگلیسی ها تصمیم گیرندگان اصلی بودند و در کشور حکومت می کردند؛ در آن زمان اگر ارتشی هم داشتیم این ارتش بایستی تابع فرمان آنها عمل می کردند.

وی با اشاره به وابستگی ایران در دوران قبل از انقلاب اسلامی بیان کرد: مستشارانی امریکایی و انگلیسی که در ادارات، ارتش در تصمیم گیرندگان اصلی بودند و ما دریک شرایط ذلت بار و تحقیرکننده ای بودیم ولی به هرحال شرایط کشور تغییر کرده است و ما یک کشور مستقل هستیم وهیچکس جز مسئولین نظام نمی تواند برای کشور تصمیم گیرد.

حسینی در ادامه افزود: ما در مقابل امریکایی ها ایستادگی کردیم و عزت و سربلندی کشور حفظ شد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی درباره شرایط سیاست داخلی کشور قبل از انقلاب اسلامی اظهار کرد: در شرایط سیاست داخلی هم یک وضعیت اختناق آمبز وجود داشت اینکه مردم در آن شرایط جرات اعتراض نداشتند و ساواک تمامی ازازادیخواهان را با زندانی کردن و شکنجه سرکوب می کردند همچنین برخی ازروشنفکران و علما در همانجا در زیر شکنجه به شهادت رسیدند.

وی افزود: انقلاب آزادی را به ارمغان اورد و شرایطی را بوجود آورد که مردم می توانند به راحتی از مسئولین انتقاد کنند و حرف ها و نظرات گوناگون گفته شود سپس نظام مردمی استقرار پیدا کرد به این معنا که مردم تعیین کننده هستند نه اینکه انگلیسی ها وامریکایی ها بخواهند تصمیم بگیرند.

304

کد خبر: 906000

وب گردی

وب گردی