کنعانی مقدم: مردم برای حفظ ارزش های انقلاب همیشه در صحنه هستند

فعال سیاسی در خصوص انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم برای حفظ ارزش های انقلاب همیشه در صحنه هستند و در بحران ها و فتنه ها همیشه حضور آن ها را باعث تداوم انقلاب دانسته ایم.

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص ویژگی های امام گفت: قاعدتا امام دارای خصوصیاتی بود که پیروزی ایشان را رقم زد مثلا از خصوصیات امام، ایمان و اعتقاد راسخ به اسلام ناب محمدی و تفکر شیعه بر اساس فرهنگ عاشورایی است که منبسط از قیام امام حسین (ع) بود و همچنین اعتقاد امام به پیروزی حق بر باطل که وعده حق الهی است.

وی تصریح کرد: جهاد،تلاش، مبارزه ،خستگی ناپذیری و ایستادگی امام یکی از خصوصیاتی بود که ایشان را در مسیر پیروزی قرار داد.

کنعانی مقدم ادامه داد: امام با کمک مردم مبارزه را شروع کرد و آن را ادامه داد و مردم را ولی نعمتان انقلاب می دانست؛ سخن ایشان این بود که مستضعفان بر مستکبران پیروز شوند.

فعال سیاسی با اشاره به این که مبارزات امام در ابعاد ضد استبدادی و ضد صهیونیست انجام می گرفت اظهار داشت: توانست طیف وسیعی از مستضعفان و حتی روشنفکران و اندیشمندان را به سمت خود جلب کند و موج عظیمی را به راه بیاندازد و به صحنه انقلاب و پیروزی آن ورود پیدا کند.

وی ابراز کرد: امام با شعار وحدت و همدلی حرکت خود را آغاز کرد که همین رمز پیروزی امام بود و ما شاهد این بودیم که در طول مبارزات که از سال 42 شروع شد و چه در دوران های بعد از آن امام همواره سعی کرد بر تسلط محرومان بر استبداد و استکبار تاکید کند.

کنعانی مقدم در خصوص ویژگی دیگر امام بیان کردک نکته دیگر این است که امام صادق الوعده بود و هر آنچه می گفت به ان عمل می کرد و هرگز چیزی را نمی گفت که به آن عمل نکند.

وی در خصوص حضور پرشور مردم در بیست و دو بهمن هر سال گفت: مردم ما پیمانی با امام خود بسته اند و انقلاب را ارزشی می دانند که ثمره خون هزاران شهید و جانباز و ایثارگری یک ملت است و به ارزانی در دست آن ها قرار نگرفته است.

کنعانی مقدم تصریح کرد: مردم برای حفظ ارزش های انقلاب همیشه در صحنه هستند در بحران ها و فتنه ها همیشه حضور آن ها را باعث تداوم انقلاب دانسته ایم.

فعال سیاسی در پایان تأکید کرد: مردم هرچند شاید از مسائل اقتصادی نارضایتی داشته باشند اما اصل خود را که ریشه در انقلاب دارد را رها نمی کنند.


303

کد خبر: 906037

وب گردی

وب گردی