رشد 62 درصدی روابط تجاری ایران با اروپا در سال 2017

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه تاکید کرد : روابط تجاری ایران و اتحادیه اروپا در سال 2017 نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 62 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسکانیوز علیرضا جهانگیری سفیر کشورمان در هلند در سخنانی با تبریک سی ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، مشارکت 73درصدی مردم ایران در انتخابات اخیر ریاست جمهوری را جلوه ای از مردم سالاری در ایران دانست و تصریح کرد: مردم ایران در این انتخابات و با رای خود بر تداوم رویکردهای دولت دکتر روحانی در تعامل با جهان تاکید کردند.
وی در این مراسم که با حضور مقامات کشور هلند و سازمان های بین المللی، سفراء و دیپلمات های مقیم وچهره های اقتصادی و نخبگان هلندی به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه برگزار شد ،یادآور شد: برجام را می توان پیروزی دیپلماسی برتقابل قلمداد کرد و در این چهارچوب تضعیف این توافق کار اشتباهی خواهد بود.
سفیر ایران در هلند با برشماری تاثیرات برجام بر مناسبات تجاری و اقتصادی اتحادیه اروپا و هلند با جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: آمار نشان می دهد که روابط تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا در سال 2017 نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 62 درصد رشد داشته و همکاری های تجاری و اقتصادی بین ایران و هلند در مدت دو سال گذشته سه برابر شده است.
جهانگیری افزود:جمهوری اسلامی ایران و هلند برای توسعه همکاری های اقتصادی خود در سال 2018یک برنامه اقدام امضا کرده اند که حوزه های مختلفی از جمله انرژی، مدیریت منابع آب،کشاورزی، کشتیرانی، بانکداری و فناوری را در برمی گیرد.
وی به نا آرامی ،خشونت و درگیری جاری در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران یک قدرت مهم منطقه ای در غرب آسیا محسوب می شود و هلند نیز به عضویت غیردائم شورای امنیت سازمان ملل در آمده است، دو کشور با همکاری سایر کشورها می توانند به تحقق صلح و امنیت در جهان کمک کنند.
در مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران در هلند علاوه بر اجرای قطعاتی از اجرای موسیقی سنتی زنده ایرانی ، نمایشگاهی از نقاشی های مینیاتوری ایران و تابلو فرش های تولیدی کشور بر پا شد.

کد خبر: 906058

وب گردی

وب گردی