تکمیل سامانه‌های حمل‌ و نقل انبوه‌بر و عمومی شهر اصفهان از نان شب هم واجب‌تر است

استاندار اصفهان گفت: تکمیل سامانه‌های حمل‌ و نقل انبوه‌بر و عمومی شهر اصفهان از نان شب هم واجب‌تر است و حتی اگر لازم است باید زباله‌های شهر را دو روز یک‌بار جمع‌آوری کنیم تا بودجه‌های بهتری به قطار شهری و اتوبوسرانی تخصیص یابد.

به گزارش ایسکانیوز، «محسن مهرعلیزاده» امروز(شنبه) در حاشیه افتتاح طرح‌های ترافیکی و زیست‌محیطی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: باید به 39 سال گذشته برگردیم و بپرسیم در این سال‌ها چه کرده‌ایم، چه چیزی به مردم داده‌ایم و آیا آنچه به مردم داده‌ایم کافی بوده است یا خیر؟

وی ادامه داد: در سال‌های اول انقلاب و به خصوص در سال‌های جنگ می‌گفتیم که شاه چنین و چنان کرد، اما حالا 40 سال از انقلاب گذشته است و اگر به هر دلیلی از جمله مشکلات اقتصادی، شرایط سیاسی و محدود نگری ها مشکلی وجود دارد باید علت را از خودمان جویا شویم.

استاندار اصفهان بابیان این‌که خط یک متروی اصفهان 17 سال زمان برد، افزود: اگر مردم رفاه را در استفاده از مترو احساس نکنند از آن استفاده نخواهند کرد و آیا باید 50 سال صبر کنیم تا خطوط مترو کامل شود و مردم دیگر از پراید استفاده نکنند؟

مهرعلیزاده گفت: شهرداری جایی است که بیشتر از هر نهاد دیگری به مردم خدمت‌رسانی می‌کند و در خط مقدم ارتباط با مردم قرار دارد. همه مسائل شهری که مردم با آن‌ها در ارتباط هستند مستقیماً به شهرداری مربوط است. شهر یک موجود زنده است و همان‌طور که انسان شهر را می‌سازد شهر نیز انسان را ساخته و شهروندان با آن رابطه عاطفی برقرار می‌کنند.

وی ادامه داد: گرچه شهرداری از حل مسئله اشتغال و رفع مشکلات معیشتی ناتوان است، اما می‌تواند شرایط زندگی بهتری را در زیست‌بوم شهر برای کسی که از نداشتن شغل رنج می‌برد آماده کند.

استاندار اصفهان ادامه داد: در مسائل فرهنگی با این که ده‌ها دستگاه در شهر وجود دارد مهم‌ترین نهاد فرهنگی برای ایجاد ارتباط با مردم شهرداری است.

مهرعلیزاده با انتقاد از فرهنگ ترافیک عمومی گفت: ترافیک به همه شاخص‌های کیفی مردم مرتبط است و شاید کسی که یک رفتار غلط ترافیکی انجام می‌دهد از آنچه اتفاق می‌افتد آگاه نباشد. اما آیا شهرداری در آگاهی دادن به مردم برای اصلاح رفتارهای ترافیکی نقشی ندارد؟

وی ادامه داد: ورود 50 دستگاه اتوبوس به ناوگان شهری که امروز اتفاق افتاده است عدد بسیار ناچیزی برای شهر اصفهان است. این تعداد اتوبوس کفایت این شهر را نمی‌دهد به همین خاطر باید بخش خصوصی به موضوع ورود پیدا کند. نیازی نیست اتوبوسرانی در انحصار شهرداری و شرکت واحد اتوبوسرانی بماند. باید اجازه دهیم سازمان‌های متعددی ایجاد شود تا با یکدیگر به رقابت بپردازند.

استاندار اصفهان گفت: تکمیل سامانه‌های حمل‌ و نقل انبوه‌بر و عمومی شهر اصفهان از نان شب هم واجب‌تر است و حتی اگر لازم است باید زباله‌های شهر را دو روز یک‌بار جمع‌آوری کنیم تا بودجه‌های بهتری به قطار شهری و اتوبوسرانی تخصیص یابد.

مهرعلیزاده گفت: محدودیت‌های بی‌مورد مردم را به تنگ می‌آورد، باید سعی کنیم در جامعه خوبی‌ها، اخلاق‌مداری‌ها و دین‌داری را حفظ کنیم و بگذاریم مردم زندگی کنند. ایران در بُعد مسائل فرهنگی بسیار غنی است.

وی ادامه داد: باید از بخش خصوصی واقعی استفاده کنیم. بانک‌ها و سازمان‌ها که گاهی با عنوان بخش خصوصی در پروژه‌ها مشارکت می‌کنند بخش خصوصی واقعی نیستند، انجام خدمات باید به خود مردم محول شود.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت مبارزه با آلودگی هوا گفت: باید به شکلی چند جانبه و چند وجهی با آلاینده‌های خطرناک که مستقیماً وارد خون می‌شوند مبارزه کنیم. جلوگیری از توسعه مناطق کویری و تعویض موتورسیکلت‌هایی که 4 یا 5 برابر یک خودرو آلاینده هستند در یک زمان‌بندی فشرده با موتورسیکلت‌های برقی می‌تواند مؤثر واقع شود.

کد خبر: 906086

وب گردی

وب گردی