ضرورت جبران کاستی ها و عقب ماندگی ها در حوزه زیرساخت ها

استاندار خراسان شمالی ضرورت جبران کاستی ها و عقب ماندگی ها در حوزه زیرساخت ها و تحقق استقلال اقتصادی را با اهمیت قلمداد کرد و گفت: دولت بدون کمک و همراهی مردم موفق نخواهد بود بنابراین از عموم مردم به خصوص سازمان های مردم نهاد برای مشارکت در توانمندسازی مردم در حوزه اشتغال و اموراجتماعی دعوت می کنیم .

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا صالحی که برای افتتاح متمرکز طرح های دهه فجر به شیروان رفته بود، گفت: تحقق هدف‌گذاری های استان در توسعه روستاها و معرفی روستاهای سبز، بدون بیکار و هدف گردشگری مستلزم توانمندسازی مردم است.

وی ادامه داد: دولت در راستای تحقق استقلال اقتصادی و اقتصاد مقاومتی حرکت می کند تا شرایط به گونه‌ای شود که حتی با تحریم دشمنان تورم ۴۵ درصدی به مردم تحمیل نشود.

صالحی، ضرورت جبران کاستی ها و عقب ماندگی ها در حوزه زیرساخت ها و تحقق استقلال اقتصادی را با اهمیت قلمداد کرد و افزود: دولت بدون کمک و همراهی مردم موفق نخواهد بود بنابراین از عموم مردم به خصوص سازمان های مردم نهاد برای مشارکت در توانمندسازی مردم در حوزه اشتغال و اموراجتماعی دعوت می کنیم .

وی خاطرنشان کرد: اکنون رویکرد دولت در گسترش آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای هم تغییر یافته و از عرضه محوری به تقاضامحوری تبدیل شده است، به این معنی که با درخواست مردم هر منطقه، برای ارائه آموزش های مهارتی مطابق نیاز و قابلیت های موجود اقدام خواهد شد .

استاندار، هدفگذاری های انجام شده در استان برای توسعه پایدار روستاها و معرفی روستاهای نمونه یا الگو را یادآور شد و از روستای بیگان هم به عنوان روستای تعیین شده در شیروان برای اجرای برنامه روستای بدون بیکار یاد کرد و گفت: طرح دهکده گردشگری این روستا نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دست اجراست.

صالحی هم چنین درخصوص برخی مباحث درباره ایجاد فرودگاه یا باند امداد و نجات اضطراری در شیروان هم تصریح کرد: اعتقاد داریم که مرکز استان باید جایگاه خودش را داشته باشد، بنابراین فرودگاه بجنورد باید تقویت شود، هرچند که رشد شهرستان ها و ایجاد فرودگاه دوم استان نیز مایه افتخار خواهد بود.

نماینده شیروان و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این مراسم به خدمات گسترده دولت در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید به اندازه ۵۰ سال در حوزه بهداشت و درمان کار کرده است .

عبدالرضا عزیزی افزود: طرح های بزرگی مثل بیمارستان آیت الله هاشمی و نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در این دولت ساخته شد و کارخانه قند هم که قبل از این در خطر تعطیل شدن بود، احیا شد و امسال رکورد 15 ساله تولید را شکست.

وی خدمات نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن را گوشزد کرد و با ذکر مثالی گفت: فقط ۹ روستای شیروان هنوز گازکشی نشده که آن هم در دست اجراست، به همین دلیل می بینیم که اکثر مردم با وجود مطالبات مختلف، از نظام و انقلاب راضی هستند.

در پایان این مراسم لوح یادبود بهره برداری متمرکز ۱۳۶ پروژه این شهرستان با هزینه ای معادل ۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رونمایی شد.

افتتاح طرح هادی و واگذاری واحدهای مسکن روستایی دیگر برنامه سفر استاندار به روستای بیگان شهرستان شیروان بود. صالحی و هیئت همراه هم چنین با خانواده های شهیدان قربانعلی پورزال، عباس صدقی، عظیم عزیزمحمدی و رمضانعلی میرخانی در این روستا دیدار و از آنان دلجویی کردند.

افتتاح متمرکز ۳۴۲ طرح مخابراتی استان با مجموع هزینه کرد ۶۲۲ میلیارد ریال نیز با حضور صالحی، استاندار در مرکز مخابرات شهرستان شیروان انجام شد.

900

کد خبر: 906125

وب گردی

وب گردی