خواهر رهبر کره شمالی: در سئول احساس غریبگی نمی‌کنم

«کیم یو جونگ» در خصوص سفر به کره جنوبی اعلام کرد با این‌که پیش از این به سئول سفر نکرده است، در این شهر احساس غریبگی نمی‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی، در نشست رسمی روز شنبه خود گفت با این‌که سفر وی به سئول نخستین سفرش به این شهر بوده است، سئول برایش ناآشنا نیست.

گزارش‌ها حاکی است هنگامی که چوی مون-سون، فرماندار استان گانگوون کره جنوبی نظر خواهر رهبر کره شمالی را درباره سئول پرسید، وی پاسخ داده است: «در این شهر احساس غریبگی نمی‌کنم.»

مقامات بلندپایه از جمله کیم یونگ نام، رئیس دولت کره شمالی نیز در این نشست حضور داشته اند.

کیم یونگ نام همچنین در این نشست گفته است: «همانگونه که بازی‌های المپیک با تشویق مردم کره شمالی و جنوبی آغاز شد، ما معتقدیم این مسابقات راه را برای آشتی دو طرف و نیز تشکیل روابط قوی‌تر میان دو کره و در نهایت برای اتحاد و وحدت هموار خواهد کرد.»

هیات کره شمالی روز جمعه برای شرکت در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی، سفری 3 روزه را به همسایه جنوبی خود آغاز کردند.

کیم یو جونگ به عنوان فرستاده ویژه رهبر کره شمالی، نامه‌ای را به مون جائه این داد که در آن از رئیس جمهور کره جنوبی دعوت شده است به پیونگ یانگ سفر کند.

در پی سخنرانی سال نوی میلادی رهبر کره شمالی که در آن سیاست خارجی پیونگ یانگ به طور غیرمنتظره‌ای نسبت به همسایه جنوبی خود تغییر کرده بود، چندین نشست دیپلماتیک برای شرکت پیونگ یانگ در مسابقات المپیک زمستانی 2018 تشکیل شد.

چوی مون-سون در گفتگو با خبرنگاران خاطر نشان کرد هیات کره شمالی ابراز امیدواری کرده اند روابط دو کره می‌تواند با سرعت بیشتری پیشرفت کند.

کد خبر: 906129

وب گردی

وب گردی