کرسی آزاد اندیشی با موضوع دشمن شناسی و خود باوری برگزار شد

کرسی آزاد اندیشی با موضوع دشمن شناسی و خود باوری به مناسبت دهه مبارکه فجر در سالن اجلاس علامه جعفری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای دکتر انور ضیائی رئیس واحد بوکان بعنوان سخنران اصلی این کرسی ضمن عرض خیرمقدم و تبریک ایام دهه مبارک فجر به حاظرین هدف از برگزاری این کرسی را بصیرت‌افزایی و عمل به فرامین مقام‌ معظم‌ رهبری دانست و اظهار کرد: این کرس ها در روشن ‌شدن سوالات ذهنی دانشجویان بسیار مفید و موثر است.

وی درادامه افزود : بی شک دشمن شناسی از محوری ترین مباحث در موضوع دفع تهدیدها و دفاع از یک ملت بشمار می آید.

وی تصریح کرد: ملّت ایران راه را درست رفت، حرکت را درست انجام داد و رهبری مقتدر موجب شد این ملّت بتواند به پیروزی برسد و حکومت تحمیلی وابسته‌ی سیاه خاندان پهلوی و حکومت پادشاهی ننگ‌آلود، که برای هر کشوری حکومت پادشاهی مایه‌ی ننگ است در منطق صحیح انسانی، در ایران از بین رفت و تمام شد و مردم صاحب اختیار شدند.

رئیس واحد بوکان به برکات دفاع مقدس اشاره کرد وگفت: خود باوری و «ما میتوانیم»، دشمن شناسی مردم، رو شدن دست منافقین و کفار و شناخت دشمن و دوست و بدست آوردن تجربه هایی که حاصلش پیشرفت در مسائل دفاعی، نظامی، نانو، هسته ای و حتی مسائل دینی، از این برکات دفاع مقدس است.

وی گفت : دشمن شناسی و استکبارستیزی از مهمترین عناصر فرهنگ و تمدن در حیات اجتماعی است. جاودانگی و استمرار این اندیشه بیش از هر چیز مرهون سعی و تلاش رادمردان و بزرگان و فرزانگانی است که با همت والای خویش گام در این راه نهادند و همچون نوری در دنیای ظلمانی جوامع بشری را هدایتگری کردند و مردم را به قسط و عدالت سعادت و آزادی و استقلال فراخواندند.

وی افزود : امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار انقلاب اسلامی که انقلاب را از فراز و نشیبهای فراوان و امواج متلاطم فتنه های شکننده به سلامت عبور داد

وی به عوامل عقب ماندگی ملتها اشاره نمود و افزود : ازجمله عوامل عقب ماندگی ملت ها که زمینه تسلط بیگانگان را بر منابع مادی و معنوی یک کشور فراهم می سازد، پدیده شوم عدم خودباوری و اعتماد به نفس در یک ملت می باشد که رهبر معظم انقلاب با نگاه نافذ خود از آن بعنوان دشمن درونی ملت بزرگ ایران یاد نموده است

وی به شرایط کنونی کشور اشاره نمود و افزود : نکته مهمی که لازم است در شرایط کنونی کشور آحاد جامعه نسبت به آن حساسیت لازم را داشته باشند، آگاهی کافی از اقدامات تخریبی برخی افراد و جریانات سیاسی منحرفی است که قصد تخریب جامعه ایران از اتحاد و خود باوری است.

وی در خصوص تضعیف و تخریب باورهای دینی در ملتها اشاره نمود و اظهار داشت : حفظ هویت فرهنگی و دینی نشانه ای از شخصیت و استقلال ملت‌هاو تضعیف آن نشانه وابستگی ملت‌ها است. اعتقاد به حفظ و دفاع از آن تـا پای جـان، نظام نوپای جمهوری اسلامی را برپا کرد و آن را در برابر تهاجمات گوناگون دشمن، مقاوم و پایدار نمود. اگر دشمن بتواند این اعتقاد را از ذهن مردم بزداید، مقاومت‌ها و ایثارها و فداکاری‌ها هم به دنبال آن از بین خواهند رفت و کشور دوباره در سلطه اجانب قرار خواهد گرفت.

وی فضای گفتگو و آزاداندیشی فعالیت های فرهنگی و دانشجویی را بسیار مهم دانست و بیان داشت فضای دانشگاه به گونه ای باید باشد که دانشجویان بتوانند نسبت به ارائه نظرات خود اقدام نمایند.

در ادامه این کرسی سوالاتی توسط اساتید و دانشجویان مطرح و میان دانشجویان درباره موضوع دشمن شناسی و خود باوری و اهمیت آن بحث و تبادل نظر آزاد صورت گرفت.

سپس دکتر ضیائی به جمع بندی نهایی این کرسی پرداخت و دانشجو را یک قشر فرهنگی و تاثیرگذار در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: دانشجویان باید در همه حال پرسشگر باشند و مسائل سیاسی، اجتماعی و... کشور را به خوبی تجزیه و تحلیل کنند تا در مقابل توطئه‌های دشمنان مقابله کنند.

کد خبر: 906150

وب گردی

وب گردی