حاشیه‌هایی بر اختتامیه جشنواره فیلم فجر/از حضور افراد بی‌ربط تا اعتراض تند حاتمی‌کیا

ابراهیم حاتمی کیا پس از گرفتن سیمرغ بلورین خود پس از اعتراض شدید به سازمان صدا و سیما، گفت: از مسئولین شبکه یک و دو شکایت خود را به خدا می برم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، آیین اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، شامگاه یکشنبه، ٢٢بهمن در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

حضور افراد غیرمرتبط با سینما و جمعیت فراوانی که با وجود داشتن کارت اختتامیه پشت درهای بسته ماندند از حاشیه های عجیب این مراسم بود.

با این اتفاق در واقع این سوال مطرح می شود که با توجه به ظرفیت سالن چه تعداد کارت دعوت در اختیار مخاطبان قرار گرفته است که بسیاری از حاضران کارت به دست پشت درهای بسته ماندند.

در جایگاهی که برای خبرنگاران در نظر گرفته شده بود افراد غیر رسانه ای بسیاری حضور داشتند که باعث شد تا بسیاری از خبرنگاران برای یافتن صندلی برای نشستن با مشکل رو به رو شوند.

حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور از نکات قابل توجه آیین اختتامیه بود.

آغاز مراسم اختتامیه با دوره های گذشته یک تفاوت داشت و آن هم شروع مراسم با اجرای یک قطعه توسط رضا بهرام که همزمان با آن تصاویری کوتاه از فیلم های راه یافته به جشنواره پخش شد.

ابراهیم داروغه زاده به جای صحبت کردن درباره جشنواره تصمیم گرفت درباره توطئه هایی که از شهریور سال ٥٩ تاکنون کشور ایران را تهدید کرده است صحبت کند. او از دفاع مقدس و شهدای گمنام گفت و از حاضران در سالن خواست تا یک دقیقه برای شهدای گمنام بایستند و تشویق کنند.

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به جای سخنرانی پیام حسن روحانی، رئیس جمهور را خواند.

سخنرانی وزیر که پیام رئیس جمهور را خواند و صحبت های محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سبنمایی در این مراسم به نسبت به افتتاحیه امسال و آیین اختتامیه سال گذشته طولانی بود که باعث شد حاضران در زمان سخنرانی حیدریان به نشانه اعتراض کف و سوت بزنند.

زمان پخش تصویر پژمان جمشیدی در مونیتورهای سالن همراه با تشویق هنرمندان و مردم در سالن قرار گرفت که باعث شد تا وی هم به نشانه احترام از جای خود بلند شود.

اجرای چند قطعه توسط سالار عقیلی پیش از اعلام جوایز اصلی جشنواره امسال باعث شد تا آیین طولانی اختتامیه فضای بهتری پیدا کند.

کامبوزیا پرتوی پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه تندیس خود را به سعید آقاخانی اهدا کرد.

ابراهیم حاتمی کیا پس از گرفتن سیمرغ بلورین، اعتراض شدید به سازمان صدا و سیما کرد و گفت: از مسئولین شبکه سه و دو شکایت خود را به خدا می برم زیرا وقتی می خواهند فیلم های من را پخش کنند به اپوزیسیون تبدیل می شوند.

وی به رضا رشیدپور هم اعتراض کرد که با حضورش در تلویزیون واژه هایی را به دایره لغات صدا و سیما اضافه کرده است.

رضا رشیدپور هم در پاسخ به حاتمی کیا اعلام کرد که چند بار از این کارگردان خواسته تا در برنامه "هفت" حضور یابد اما حاتمی کیا قبول نکرده است.

جایزه بهترین فیلم از نگاه ملی را که به "سرو زیر آب" رسید، توسط اسحاق جهانگیری به سید حامد حسینی، تهیه کننده فیلم اهدا شد.

منوچهر شاهسواری، مدیرعامل خانه سینما پیش از اهدا جایزه بهترین فیلم از نگاه مردمی، با اشاره به نزدیکی آرا اخذ شده مردمی، گفت که باعث شگفتی است که فیلم های مستند در میانه جدول قرار داشتند و این نشان می دهد که مردم این فیلم ها را دوست داشته اند، ضمن اینکه فاصله بین فیلم ها در جدول بسیار کم بود و فیلم ششم جدول بهترین فیلم مردمی تا اثر اول سی و هشت صدم درصد فاصله داشت.

٥٠١

کد خبر: 906311

وب گردی

وب گردی