آغاز بارش باران و برف از روز دوشنبه

با ورود سامانه بارشی به کشور از امروز 1396/11/23 از غرب و شمال‌غرب کشور، بارش آغاز شده و روز سه‌شنبه در 22 استان بارش باران و برف و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایسکانیوز ، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان، طی امروز در نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و شمال تهران بارش باران و برف و وزش باد شدید و روز سه‌شنبه 96/11/24 بارش برف و وزش باد شدید در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و بارش برف و باران و وزش باد شدید در کرمانشاه، ایلام، نیمه شمالی خوزستان، کهگیلویه‌وبویراحمد، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان‌رضوی و بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات برف در گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی نمود.

وی یادآور شد: به سبب بارش برف طی مدت یاد شده در جاده‌های کوهستانی مناطق ذکر شده، لغزندگی جاده‌ها و به علت مه آلودگی و کولاک برف، کاهش دید و اختلال در تردد پیش بینی می شود و اقدامات لازم جهت پیشگیری از خسارات احتمالی بعمل آید.

وظیفه به مسافران جاده های کوهستانی توصیه نمود: به زنجیر چرخ، لوازم گرمایشی و ایمنی مجهز باشند.
مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش طی روز چهارشنبه 1396/11/25 در نیمه غربی و نوار شمالی کشور خبر داد.

به گفته این مسوول، طی امروز 1396/11/23 به سبب وزش باد شدید، پدیده باد و گردوخاک و کاهش دید در خوزستان و ایلام و روز سه شنبه 1396/11/24 در بوشهر و جنوب خوزستان پیش بینی می شود.

705

کد خبر: 906338

وب گردی

وب گردی