رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای: همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌ها و کیفی‌سازی آموزش چالش پیش روی آموزش‌های مهارتی است

دکتر صالحی عمران در نخستین پیش نشست ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه پیرامون محور علمی-آموزشی، از روند مدرک گرایی بدون ایجاد مهارت در آموزش علی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نخستین پیش نشست ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه پیرامون محور علمی-آموزشی با حضور سردار مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح، دکتر ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای، دکتر محمد حسین امید رییس دانشگاه علمی کاربردی و دکتر سلیمان پاک سرشت رییس سازمان فنی و حرفه ای صبح امروز در دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار شد.

دکتر صالحی عمران در این نشست با اشاره به اهمیت شاخص مهارت آموزی گفت: با توجه به مشکلات کشور مثل بیکاری و اشتغال، تولید ملی و رشد اقتصادی موضوع مهارت آموزی اهمیت ویژه ای دارد و مهارت آموزی با توسعه اقتصادی و اجتماعی گره خورده و یکی از شاخصه های توسعه در دنیاست.

وی افزود: از لحاظ فردی و اجتماعی آموزش های مهارتی اهمیت دارد و در کشور ما دستگاه‌های زیادی از جمله دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاه علمی کاربردی، سازمان فنی و حرفه ای و سما متولی این مهارت آموزی هستند؛ اما مشکلی که وجود دارد بحث همکاری و هماهنگی بین این دستگاه ها و کیفی سازی آموزش است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با انتقاد از روند مدرک گرایی بدون ایجاد مهارت در آموزش عالی گفت: تعداد زیادی سرباز در کشور فاقد مهارت وجود دارد که آموزش آنها هم برای آینده شان و هم برای کشور خوب است و آموزش سربازان ناخواسته دستگاه های مهارت آموزی را برای همکاری در این زمینه به هم نزدیک کرده است.

کد خبر: 906353

وب گردی

وب گردی