اعلام آمادگی دانشگاه علمی کاربردی نسبت به برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی برای سربازان

دکتر امید گفت: دانشگاه علمی کاربردی این آمادگی را دارد که بر اساس نیاز نیروهای مسلح و سلائق و علائق کارکنان وظیفه دوره های کوتاه مدت تک درس و تک پودمان تعریف کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر محمد حسین امید، امروز در نشست مهارت آموزی کارکنان وظیفه در دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: دانشگاه علمی و کاربردی و فنی و حرفه ای می توانند تمام کارکنان وظیفه دیپلم و بالاتر را بر اساس نیاز نیروهای مسلح و سلائق و علائق کارکنان وظیفه در سراسر کشور آموزش دهند.


وی با اشاره به فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت گفت: خیلی از کارکنان وظیفه دارای مدرک دانشگاهی هستند اما در رشته ای درس خوانده که علاقه ای به آن ندارند و اگر از این دوره دو ساله سربازی استفاده نکنیم این فرصت و وقت هم هدر می رود.


رییس دانشگاه علمی کاربردی تاکید کرد: دانشگاه علمی کاربردی این آمادگی را دارد که بر اساس نیاز نیروهای مسلح و سلائق و علائق کارکنان وظیفه دوره های کوتاه مدت تک درس و تک پودمان تعریف کنیم.


وی با اشاره به ۵۰۰ دوره تک درس و تک پودمان دانشگاه علمی کاربردی در سراسر کشور تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی با توجه به شورای برنانه ریزی و شورای گسترش مستقل می تواند دوره های جدید تعریف کند.


دکتر امید با بیان اینکه دوره های پودمانی انگیزه کارکنان وظیفه را بالا می برد، تاکید کرد: کارکنان وظیفه می توانند بعد از اتمام دوره خدمت این دوره ها را ادامه دهند و حتی به یک مدرک مقطع تبدیل کنند.


وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی این آمادگی را دارد که اجازه برگزاری پودمان ها را به بخشی از پادگان ها که شرایط برگزاری این دوره ها را داشته باشند بدهیم و می توانیم به طور اختصاصی از صنوف مختلف برای برگزاری دوره های پودمانی استفاده کنیم.


رییس دانشگاه علمی کاربردی تصریح کرد: دوره های مهارت آموزی محدود به زمان های آموزش عالی نیست و بسته به نوع دوره و طول دوره متفاوت است.


وی ادامه داد: در آلمان ۸۵ درصد آموزش ها مهارتی است اما در کشور ما برعکس است و تنها کمتر از ۱۵ درصد دانشجویان مهارتی است.


دکتر امید با بیان اینکه در قانون برنامه ششم توسعه باید به ۳۰ درصد دانشجویان مهارتی برسیم افزود: اشتغال بدون آموزش مهارتی پایدار نخواهد بود و امیدواریم با توجه به شعار سال که تولید و اشتغال است به اهداف این برنامه دست یابیم.

کد خبر: 906381

وب گردی

وب گردی