سوسن پرور: تماشای قطارهای مسافری حال من را خوب می کند

یک بازیگر سینما و تلویزیون، گفت: تماشای قطارهای مسافری و حضور انسان ها و ارتبط غیر کلامی آن ها  با افرادی که در امتداد مسیر قطار زندگی می کردند همیشه حس خوبی به من می دهد.

به گزارش ایسکانیوز از جشنواره فیلم و عکس راه آهن، سوسن پرور بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، به علاقه خود برای ساخت فیلم کوتاه اشاره کرد و گفت: در این سال هایی که از عمر کاری خودم در مقابل دوبین می گذرد، تقریباً اندوخته های بسیاری را جمع کردم و خیلی دوست دارم تا فیلم کوتاه را کارگردانی کنم اما احساس می کنم که با دوربین هنوز نمی توانم مأنوس شوم و اطمینان کامل را برای حضور در عرصه فیلمسازی ندارم.

وی ایده محوری را در ساخت فیلم کوتاه بسیار مهم خواند و گفت: توجه اصلی در ساخت فیلم کوتاه باید بر ایده آن نهفته باشد. بر خلاف فیلم بلند که حاشیه ها و گاهاً جلوه های تصویری و یا موسیقی می تواند توجه مخاطب را به فیلم معطوف کند ما در فیلم کوتاه با عامل اساسی به اسم زمان روبرو هستیم که باید ایده ای که ارائه می شود مختصر و مفید و در عین حال جذابیت لازم را داشته باشد تا بتواند مخاطب را به ادامۀ تماشای آن ترغیب کند.

بازیگر فیلم "رد کارپت" اهمیت جشنواره های فیلم کوتاه را شبیه به مقاطع نظام آموزشی کشور دانست و گفت: همان طور که برای رسیدن به مقاطع بالاتر تحصیلی باید به صورت منسجم و مرحله ای گام بر داشت در سینما هم باید برای ورود به دنیای فیلمسازی داستانی و بلند باید تجربه های خوبی را از ساخت فیلم کوتاه بدست آورید تا موفق شوید.

وی افزود: با توجه به هزینه های بسیار کم ساخت فیلم های کوتاه در مقایسه با فیلم های بلند و همچنین تماشای آن ها توسط اهالی خود سینما و مطرح شدن نظرات کاربردی شان می توان امیدوار بود که فیلمساز به مرز پختگی برسد.

پرور ورود راه آهن به عرصۀ هنر را باعث افزایش توجه هنرمندان به این صنعت دانست و خاطر نشان کرد: زمانی که در اراک ساکن بودم در نزدیکی راه آهن زندگی می کردیم و از همان موقع تماشای ورود و خروج قطارها برای من حس آرامش خاصی داشت. همیشه تماشای قطارهای مسافری به من حس خوبی می داد و علت آن به خاطر حضور انسان ها و ارتبط غیر کلامی آن ها با افرادی که در امتداد مسیر قطار زندگی می کردند، بود.

502

کد خبر: 906388

وب گردی

وب گردی