دولت باید به حمل و نقل عمومی توجه بیشتری داشته باشد

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: برای برطرف کردن مساله ترافیک و آلودگی هوا باید به حمل و نقل عمومی توجه بیشتری شود، با این وضعیت بیکاری و معیشت مردم نباید این هزینه از جیب مردم پرداخت شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا ، اصغر سلیمی در خصوص کاهش بودجه مدنظر دولت برای توسعه متروی کلان شهرها در سال 97، بیان کرد: یکی از راهکارهای مواجهه با بحث آلودگی هوا که در تهران و کلان شهرها با آن مواجه هستیم این است که حمل و نقل عمومی که در راس آن مترو قرار دارد را گسترش دهیم. برای برطرف کردن ترافیک و آلودگی هوا باید به حمل و نقل عمومی توجه بیشتری شود و امکانات بهتری را در اختیار مردم قرار دهد. با این وضعیت بیکاری و معیشت و مشکلات اقتصادی مردم نباید این هزینه از جیب مردم پرداخت شود.

وی در ادامه گفت: دولت باید به حمل و نقل عمومی توجه بیشتری داشته باشد و اعتبارات و امکانات خوبی را در کلان شهرها برای گسترش آنها در نظر گیرد تا بتوانیم بحث آلودگی هوا و ترافیک را از این طریق حل کنیم. زمانی که به مردم می‌گوییم با ماشین‌های تک سرنشین در خیابان‌ها تردد نکنند باید در حمل و نقل عمومی مشکلی وجود نداشته باشد. هر وقت بتوانیم این بخش را اصلاح کنیم قطعا می‌شود فرهنگ‌سازی لازم برای استفاده از مترو و وسایل حمل و نقل عمومی به جای وسایل شخصی را انجام داد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس بیان کرد: دنیا و کشورهای پیشرفته نیز به سمت توسعه حمل و نقل عمومی پیش می‌روند. در اکثر کشورهای پیشرفته حمل و نقل در حوزه شهری توسط مترو انجام می‌شود و از این طریق توانسته‌اند آلودگی هوا را به نحو مطلوبی کنترل کنند. ما باید از این الگوها که کشورهای پیشرفته از آن بهره برده‌اند و موفق شده‌اند، استفاده کنیم و از طریق گسترش مترو، فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را گسترش دهیم.
706

کد خبر: 906390

وب گردی

وب گردی