تعطیل کردن دانش‌آموزان به دلیل آلودگی هوا اشتباه است

دبیر فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: اگر قرار است طرح «شهاب» در مدارس کاملاً اجرا شود باید کمیسیون آموزش مجلس بر اجرای آن نظارت کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه دبیر فراکسیون فرهنگیان مجلس درباره «تعطیلات مکرر دانش‌آموزان به دلیل آلودگی هوا»، اظهار داشت: تعطیل کردن دانش‌آموزان به دلیل آلودگی هوا اشتباه است.

وی ادامه داد: تعطیلات ضرر جدی به دانش‌آموزان وارد کرده و موجب سرد کردن آنها از تحصیل می‌شود؛ البته آلودگی هوا نیز یک بحران است.

دبیر فراکسیون فرهنگیان مجلس تصریح کرد: دولت در این 5 سال باید حرکتی در این خصوص انجام می‌داد؛ دولتی که این همه دولت‌های سابق را زیر سؤال برد، چه اقدام مفیدی و بلند مدتی برای مبارزه با آلودگی هوا داشت؟ دولت تا به حال هیچ اقدامی در این خصوص نکرده و این یک اشکال است و این ربطی به آموزش و پرورش ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آزادیخواه در خصوص «حذف مدارس و آزمون سمپاد»، خاطرنشان کرد: بنده موافق این موضوع هستم؛ البته دانش‌آموزانی که از اول امسال در این خصوص هزینه کردند، متضرر شدند.

وی بیان داشت: اصل این کار خوب است؛ البته سمپاد دانش‌آموزان درجه یک را در قالب تیزهوشان تفکیک می‌کرد و بقیه مدارس از الگو خارج می‌شدند.

دبیر فراکسیون فرهنگیان مجلس یادآورشد: باید دانش‌آموزان به شکلی باشند که شاگرد اول‌ها بین دیگر دانش‌آموزان حضور داشته باشند تا بقیه دانش‌آموزان از آنها یاد بگیرند و سطح آنها همزمان بالا برود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آزادیخواه متذکر شد: نخپه پروری غیر از این موضوع است و حذف آزمون به این معنا نیست که نخبه‌پروری را کنار گذاشتیم، بلکه طرح شهاب جایگزین همین موضوع است.

وی عنوان کرد: باید طرح شهاب کاملاً اجرا شود و کمیسیون آموزش مجلس بر آن نظارت کند تا درست اجرا شود.

دبیر فراکسیون فرهنگیان مجلس ابراز داشت: افرادی که در حوزه امور تربیتی تخصص دارند سمپاد را خیلی نپسندیدند؛ ضمن اینکه بنده کشورهای دیگر دنیا را که از نزدیک دیدم چنین طرح‌هایی به این شکل ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آزادیخواه تأکید کرد: دولت باید شرایطی ایجاد کند تا دانش‌آموزان نخبه بین بقیه دانش‌آموزان دیگر تحصیل کنند، حالا اگر خانواده‌ای تشخیص داد فرزندش در مدرسه‌ای خاص درس بخواند، به این معنا نیست بقیه دانش‌آموزان نیز در مدارس خاص درس بخوانند؛ ضمن اینکه مدارس نمونه دولتی و هیأت امنایی داریم و بچه‌ها می‌توانند در آنجا پرورش یابند.

وی در خصوص «وضعیت بودجه آموزش و پرورش»، افزود: در حوزه بازنشستگان اقدامات خوبی انجام داده‌ایم اما در حوزه سرانه و نوسازی مدارس کار خوبی انجام نشده و بودجه‌های آموزش و پرورش کماکان با خلأ جدی مواجه است.
706

کد خبر: 906406

وب گردی

وب گردی