ایران به عنوان عضو کمیسیون اخلاق فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی انتخاب شد

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: انجمن مددکاران اجتماعی ایران به عنوان عضو کمیسیون اخلاق فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی انتخاب شد.

سیدحسن موسوی چلک در گفتگوی اختصاصی با ایسکانیوز گفت: انجمن مددکاران اجتماعی ایران به عنوان عضو کمیسیون اخلاق فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی انتخاب شد.

سیدحسن موسوی چلک گفت: انجمن مددکاران اجتماعی ایران یکی از کشورهایی است که از 4 سال قبل عضو فدراسیون جهانی است که 127 کشور در آن عضو هستند یکی از بخش های مهم فدراسیون کمیته اخلاق حرفه ای است که 5 عضو دارد و ایران نیز بطور رسمی 2 هفته قبل به عضویت این کمیته درآمد و من به عنوان رئیس انجمن ،به عنوان کمیسر اخلاق فدراسیون منصوب شد. امریکا ،کانادا،زیمباوه ،مالزی و انگلیس نیز 5 عضو دیگری هستند که با ایران این تعداد به 6 عضو می رسد.

وی افزود: یکی از برنامه های این کمیسیون نهایی کردن بیانیه اخلاق حرفه ای مددکاران اجتماعی است که در حال تهیه پیش نویس و بررسی آن هستیم و احتمالا هفته آینده یک کنفرانس 6 نفره از طریق فضای مجازی خواهیم داشت تا پیش نویس را نهایی کرده و بیانیه نهایی اخلاق مددکاری اجتماعی در دنیا تصویب شود تا در کنفرانس 2018 در دوبلین نهایی شود.

چلک ادامه داد: این ارتباطات بعد از اولین کنگره بین المللی 60 سال مددکاری اجتماعی ایران که برای اولین بار در آذر ماه برگزار شد پس از دیدار مسئولان جهانی از ظرفیت های ایران پیشنهاد دادند که ایران به عنوان عضو جدید کمیته انتخاب شود.

وی با اشاره به اینکه ما اعتقاد داریم که ظرفیت های زیادی برای پا فراتر گذاشتن از مرزهای ایران داریم و داشته هایمان را در این حوزه از آنچه در حال انجام هستیم را در اختیار جامعه جهانی قرار دهیم افزود: به این ترتیب هم از داشته های جامعه جهانی استفاده می کنیم و هم می توانیم در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها در حوزه مددکاری اجتماعی در دنیا تاثیر گذار باشیم.

سیدحسن موسوی چلک بیان کرد: این اولین کرسی جهانی است که ایران بعد از 60 سال تاسیس رشته مددکاری اجتماعی را به صورت دانشگاهی کسب می کند و اطمینان دارم که ایران در آینده کرسی های بیشتری را هم در حوزه جهانی کسب خواهدکرد.

وی در پایان گفت: شعار سال آینده انجمن مددکاران اجتماعی ایران با محور" اخلاق اجتماعی و حرفه ای" خواهد بود تلاش ما این است که بتوانیم در این یکسال برای ترویج اخلاق حرفه ای در کنار سایر برنامه ها بیش از پیش تلاش کنیم و این عضویت را به جامعه مددکاری اجتماعی ایران تبریک می گویم گرچه کار انجمن را سخت تر خواهد کرد زیرا مجبوریم زمان بیشتری را بگذاریم اما می کوشیم سفیران خوبی برای مددکاری اجتماعی در جامعه جهانی باشیم.

خبرنگار : اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 906437

وب گردی

وب گردی