تعیین شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید کرد : در نظر داریم با ایجاد یک ساختار مناسب ارتباطی و استفاده از شبکه های اجتماعی ، ارتباطات محبین اهل بیت ع را در جهان اسلام و در طول سال به صورت مستمر برقرار نماییم. 

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز نشست هم اندیشی کنگره جهانی محبان اهل بیت صبح امروز در هتل پارسیان تهران با حضور جمعی از چهر های شاخص جهان اسلام برگزار شد.
در این نشست دکتر علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی به سخنرانی پرداخت. متن سخنرانی وی به شرح زیر است:
به لطف خداوند متعال و همکاری برادرانه 800 نفر از شخصیت ها و نخبگان جهان اسلام و به دعوت مجمع جهانی بیداری اسلامی، اجلاس محبان اهل بیت ع و مسئله تکفیری ها در آذر ماه گذشته برابر با نوامبر 2017 میلادی در کشور جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.
این اجلاس با هدف بستر سازی برای احیای تمدن نوین اسلامی، با تکیه بر تعمیق شناخت و بصیرت نسبت به مبانی فکری و معرفتی اهل بیت ع؛ ایجاد وحدت و انسجام اسلامی در مقابله با موانع و مشکلات پیش روی جهان اسلام و واکاوی و برجسته سازی نقاط مشترک فکری و عقیدتی محبان اهل بیت ع برای تقابل با اندیشه های انحرافی، افراطی و تکفیری برگزار شد.
در آن اجلاس کمیسیون های پنج گانه ی تخصصی به شرح ذیل تشکیل شد:
1. کمیسیون مفهوم شناسی و مبانی فکری اهل بیت غ و تاثیر آرای اندیشمندان و علما در شکل گیری امت واحده؛
2. کمیسیون تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی و پی ریزی تمدن نوین اسلامی؛
3. کمیسیون اتحاد و انسجام محبان اهل بیت (ع) برای تشکیل امت واحده اسلامی؛
4. کمیسیون بررسی چالش ها و تهدیدات پیش روی جهان اسلام؛
5. کمیسیون راهبردها و راهکارهای وحدت و انسجام محبان اهل بیت ع در تقابل با دشمنان امت اسلام.
شرکت کنندگان در آن اجلاس توافق کردند که موضوع فعالیت های اجلاس را با اولویت و سرعت پیگیری نمایند. در همین راستا در این جلسه گرد هم آمدیم تا نسبت به تحقق مصوبات و توافقات اجلاس قبل با نخبگان مسلمان مشورت نموده و راهکارهای عملی برای استمرار این کنگره را پیشنهاد نماییم.
همان طور که مطلع هستید طی 2 ماه گذشته پس از این اجلاس، تحولات عمیق و گسترده ای در جهان اسلام حادث شده است. از مهمترین این تحولات می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. ریشه کن شدن داعش در مناطق حساس جهان اسلام همانند سوریه و عراق
2. حمایت استکبار جهانی از سیاست تفرقه اندازی در کشورهای اسلامی
3. اعلام ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی
4. آگاهی و رشد روز افزون نخبگان جهان اسلام در شناخت دشمن و مبارزه با استکبار جهانی
با توجه به شرایط موجود، ساماندهی فعالیت های کنگره محبان اهل بیت(ع) از اهمیت خاصی برخوردار است.
برای رسیدن به این هدف تعیین شورای مرکزی برای کنگره جهانی محبان اهل بیت ع از اهمیت و اولویت ویژه ای برخوردار است. این امر تنها با مشورت نخبگان و علاقمندان به منهج اهل بیت ع در سراسر جهان امکان پذیر خواهد بود. در این راستا از حضار محترم صمیمانه درخواست مشارکت و همکاری دارم.
معرفی برخی از نخبگان که توفیق دعوت از آنها پیشتر برای ما میسر نشده است برای مشارکت در کمیته های 7 گانه به شدت مورد تاکید می باشد.
تعیین محل و موضوع محوری برگزاری اجلاس آینده نیز از دیگر مسائل مورد مشورت با شما حضار محترم می باشد.
موضوع ارتباطات مستمر میان میهمانان کنگره و اعضای شورای مرکزی مورد نظر، و همچنین محبان اهل بیت (ع) یکی دیگر از مسائل قابل طرح در این اجلاس مشورتی می باشد.
در نظر داریم با ایجاد یک ساختار مناسب ارتباطی و استفاده از شبکه های اجتماعی ، ارتباطات محبین اهل بیت ع را در جهان اسلام و در طول سال به صورت مستمر برقرار نماییم.
مشارکت فعال و مخلصانه تک تک شما عزیزان در این راستا نیز مطلوب و موثر می باشد.
در پایان ضمن تشکر و قدردانی از حضور گرم و صمیمی حضار محترم برای شنیدن نقطه نظرات دلسوزانه و راهگشای شما آماده می شویم.
302

کد خبر: 906479

وب گردی

وب گردی