تجهیزات پزشکی 2 بیمارستان در تهران ارتقا می یابد

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه اولین تفاهم نامه با کشور ژاپن در زمینه تامین مالی برای تجهیز بیمارستان های تهران به امضا رسید، گفت: امیدوارم این کشور در راستای احداث تخت های بیمارستانی نیز همکاری کند. 

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ایرج حریرچی در مراسم امضای تفاهم نامه تامین منابع مالی دولت ژاپن برای ارتقاء تجهیزات پزشکی بیمارستان های امام حسین (ع) و آرش ‌تهران گفت: طبق توافقی که رییس جمهور کشورمان با نخست وزیر ژاپن در جهت گسترش همکاری های بهداشتی درمانی داشتند، اولین تفاهم نامه همکاری، پس از سه سال مطالعه در دو بیمارستان بزرگ تهران، برای تجهیز امکانات آنها، با هزینه یک میلیارد و پانصد و سی و چهار ین ژاپن به امضا رسید.

وی افزود: در چارچوب این پروژه و در راستای تقویت و بهبود روش های تشخیصی و درمانی بیماری های غیرواگیر مانند سرطان و بیماریهای قلبی عروقی و ارتقای سطح کیفی خدمات پزشکی، تجهیزات مورد نیاز برای تشخیص و درمان زود هنگام سرطان و بیماری های قلبی و عروقی در دو بیمارستان امام حسین(ع) و زنان آرش در تهران تامین خواهد شد.

دکتر حریرچی : قبلا نیز ٦٠ دستگاه تشخیص سرطان سینه از طرف یکی از موسسات ژاپنی به ایران اهدا شده بود. درحال حاضر طرح هایی برای همکاری در زمینه پوشش همگانی سلامت با کشور ژاپن داریم و امیدوارم این همکاری ها گسترش بیشتری پیدا کند

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان این که برای احداث ١١ هزار تخت بیمارستانی در کشور، شرکت های اروپایی و آسیای شرقی همکاری می کنند، اظهار امیدواری کرد: ژاپن نیز یکی از کشورهای مایل به همکاری در این زمینه باشد.

701

کد خبر: 906496

وب گردی

وب گردی