برخی دست‌ها در کار است که فرهنگ دفاع مقدس را از ما بگیرند

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه امروز دیگر جنگ ظاهری در کار نیست ولی محتاج فرهنگ دفاع مقدس هستیم تصریح کرد: برخی دست‌ها در کار است که این فرهنگ را از ما بگیرند ولی باید این فرهنگ را پاس بداریم.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم صبح امروز در همایش بزرگداشت عملیات غرورآفرین والفجر 8 که در قرارگاه منطقه‌ای عاشورا برگزار شد، حیات هر کشور را وابسته به اطلاعات آن کشور دانست و اظهار داشت: اگر اطلاعات ضعیف باشد، اقتدار کشور به مخاطره می‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه در زمان دفاع مقدس، عملیاتی موفق بود که اطلاعات و شناسایی قوی‌ای داشت افزود: اطلاعات و عملیات لازم و ملزوم هم هستند چراکه اطلاعاتی نباشد، عملیات موفقی صورت نخواهد گرفت، ضمن اینکه کسانی هم که به اطلاعاتی دسترسی دارند، باید از این افراد حفاظت کرد که اطلاعات لو نرود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه در دفاع مقدس آنچه که مسلم است، دشمنان ما از این جنگ چیزی را که ابتدا تصور می‌کردند، به نفع آنان پیش نرفت گفت: فکر می‌کردند ظرف چند روز می‌توانند جنگ را به نفع خود تمام کنند، وقتی صدام قرار داد 1975 را پاره کرد، برای یک هفته بعد در تهران قرار مصاحبه گذاشت، حتی فرماندار و شهرداران شهرها را انتخاب کرده و نام استان‌ها را هم تغییر داده بودند.

وی با بیان اینکه هدف دشمن، نابودی و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود ابراز داشت: بعد از پیروزی انقلاب 19 ماه ترور، انفجار و تخریب و... را تجربه کرده و پس از آن به مرحله نظامی برای براندازی رسیدند که حمایت اطلاعاتی و تسلیحاتی آمریکا و شوروی و شیمیایی آلمان، هواپیماهای فرانسه، حمایت مالی اعراب منطقه را پشتوانه خود داشتند.

امام جمعه تبریز، با اشاره به اینکه دشمنان به صورت مشخص «براندازی»، «تجزیه کشور»، «تصرف خاک ایران» و «تسلط بر نفت منطقه» را دنبال می‌کردند که به هیچ کدام از این اهداف نرسیدند تصریح کرد: وقتی می‌گوییم در جنگ پیروزیم یعنی نگذاشتیم به اهدافشان برسند و خاک ما را تصرف کنند.

وی با بیان اینکه در بین عملیات‌های دفاع مقدس، برخی از عملیات‌ها بسیار برجسته بود که یکی از آنها همین والفجر8 بود که تعجب دنیا را برانگیخت، ادامه داد: نباید نقش قواص‌ها، اطلاعات، توپخانه و کلیه رزمندگان را در عملیات والفجر8 فراموش کنیم چراکه در والفجر 8 کار بزرگی صورت گرفت.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه با اشاره به اینکه امروز دیگر جنگ ظاهری در کار نیست ولی محتاج فرهنگ دفاع مقدس هستیم تصریح کرد: برخی دست‌ها در کار است که این فرهنگ را از ما بگیرند ولی باید این فرهنگ را پاس بداریم.

وی با بیان اینکه امروز در جنگ نرم، خانواده‌ها را هدف قرار داده اند ابراز داشت: در این جنگ دشمن دیده نمی‌شود و آرام و بدون سر و صدا به سراغ شهرها و خانه ها آمده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در این جنگ باید هوشیاری را افزایش داد و حواسمان را جمع کنیم خاطر نشان کرد: تحرکات و اغتشاشات اخیر در کشور نشات گرفته از فرهنگ غرب است و می‌خواهند از داخل ما را نابود کنند تا نیازی به جنگ نباشد.

وی با بیان اینکه مردم مطالبات از موسسات مالی و مشکلات معیشتی دارند و دشمن از این موضوع سوء استفاده کرد، افزود: الحمدلله در آذربایجان مشکل خاصی نداشتیم ولی این به معنای دست برداشتن دشمنان از ما نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره بیانات دور اندیشانه مقام معظم رهبری مبنی بر تماشایی بودن 22 بهمن امسال گفت: مردم سنگ تمام گذاشتند، همه آمدند و گفتند ما از نظاممان حفاظت می‌کنیم و به رهبرمان علاقمندیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مسئولان با دیدن حجم عظیم و میلیونی جمعیت در 22 بهمن، فکر نکنند مردم از عملکرد ادارات راضی هستند گفت: نه، مردم حرف دارند و از تبعیض، فساد، پارتی بازی، ناعدالتی و... گله دارند.

وی با اشاره به اینکه مردم آمدند بگویند پای آرمان‌های امام ایستاده اند و پیرو رهبری بوده و به نظام علاقه داریم ابراز داشت: مردم به دشمنان نشان دادند که اگر در داخل مشکلی داریم به شما ربطی ندارد و در داخل متحد هستیم.

امام جمعه تبریز، با بیان اینکه از تفضلات الهی این است که وقتی دشمن شیطنت می‌کند در داخل وحدت و اتحاد افزایش می‌یابد و دیروز هم همه آمدند تصریح کرد: نسبت به سال گذشته در همه جای کشور افزایش حضور مردم را داشتیم و در آذربایجان هم تخمین افزایش 25 درصدی را می‌دادند که شب و روز باید خدا را شاکر باشیم.

وی با تاکید بر اینکه نگذاریم خون شهدا پایمال شود خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم حافظ این خون‌های شهدا بوده و قدردان این نعمت باشیم تا خداوند نصرت خود را بر رزمندگان اسلام نازل کند.

900

کد خبر: 906498

وب گردی

وب گردی