مسئولان سما واحد رشت با خانواده شهید مدافع حرم دیدار کردند

مسئولان سما واحد رشت با خانواده جوان ترین شهید مدافع حرم استان گیلان شهید بابک نوری هریس دیدار کردند.

به گزارش ایسکانیوز، پدر شهید مدافع حرم بابک نوری هریس در این دیدار، گفت: «به شما و خودم و بابک تبریک می‌گویم که با شهادت روسفیدمان کرد.»

محمد نوری‌هریس افزود: «بابک جوان امروزی بود اما غیرت دینی داشت. همین غیرت دینی بود که او را به زینبیه و کربلای امام حسینی رساند.»

پدر شهید بابک نوری هریس ادامه داد: «ما اصلا بابک را نشناختیم، الان که بابک شهید شده می‌بینم که پسرم چقدر در انجمن‌های خیریه فعال بوده، می‌بینم همه‌جا او را می‌شناختند اما انگار فقط ما هنوز وی را نشناخته بودیم.»

نوری هریس با بیان اینکه بابک یکی از فعال‌ترین جوان‌های شهرمان بود گفت: «بابک سرشار از زندگی بود و همیشه در برنامه‌های مختلف پیش‌قدم بود.»

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان نیز با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا بویژه شهدای مدافع حرم از افتخارات مجموعه سما است اظهار کرد: «شهید و شهادت از خود گذشتگی در راه خدا و دفاع از حق در بالاترین حد ارزشگذاری شده است.»

رحمتعلی صابری حقایق افزود: «فرهنگ ایثارگری و شهادت طلبی از درخشش و ویژگی برجسته ای در اسلام برخوردار است.»

صابری با بیان اینکه حفظ حرمت خانواده های شهدا وظیفه تک تک افراد جامعه است خاطر نشان کرد: «گرامیداشت یاد و نام شهدا این فرصت را به وجود می آورد تا جامعه با ارزش های این بزرگواران بیشتر اشنا شود.»

در قسمتی از وصیت نامه این شهید بزرگوار آمده است: خدایا گناهان من را ببخش، اشتباهاتم را به رحمت و مغفرت خودت ببخش تا وقتی که مرا نبخشیدی از این دنیا مبر.

خدایا کمکم کن تا در راه تو قدم بردارم و در راه تو جان بدهم.

در بخش دیگری از وصیت‌نامه شهید مدافع حرم بابک نوری هریس آمده است: به تو خیانت می کنند، آرام باش... تو را می ستایند، فریب نخور... تورا نکوهش می کنند، شکوه نکن... مردم از تو بد می گویند، اندوهگین مشو... همه مردم تورا نیک می دانند، مسرور مباش... انگاه از ما خواهی بود.

این حدیثی است از امام پنجم که همیشه در قلب من وجود داشت.

شهید بابک نوری هریس جوانترین شهید مدافع حرم استان گیلان متولد ۲۱ مهر ۱۳۷۱ دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در رشته حقوق بود که تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۹۶ در عملیات آزادسازی بوکمال در مرز سوریه و عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کد خبر: 906541

وب گردی

وب گردی