طریقت: پتانسیل بالایی در وزنه‌برداری زنان وجود دارد/ جای دختران وزنه‌بردار کرمانشاه در مسابقات خالی بود

نایب رئیس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری گفت: نخستین رکوردگیری نشان داد، پتانسیل بالایی در وزنه برداری زنان کشور وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فدراسیون وزنه برداری، ریحانه طریقت درباره اولین رکوردگیری بانوان گفت: اولین دوره رکوردگیری وزنه‌برداری زنان ایران در روزهای 15 و 16 بهمن ماه مصادف با ایام الله دهه فجر با حضر 102 ورزشکار، مربی، سرپرست، کادر فنی و داوران خانم از 16 استان در تالار وزنه‌برداری فدراسیون برگزار شد.

وی ادامه داد: چون فرآیند آموزش در وزنه‌برداری شامل تکرار سیکل استعدادیابی، آموزش و سنجش در غالب رکوردگیری است، این رکوردگیری با هدف ایجاد انگیزه، سنجش پتانسیل موجود، آزمایش استانی و ایجاد فضا و محیطی برای تجربه ملموس‌تر رقابت‌ها برای وزنه‌برداران خانم برنامه ریزی و انجام شد.

طریقت در خصوص اینکه این رکوردگیری اصلاً مسابقه رسمی نبوده اظهارداشت: در این رکوردگیری مراسم سکو و توزیع مدال داشتیم، اما تیم برتر یا ورزشکار برتر معرفی نکردیم، چون این مسابقه رسمی نبود. از آنجائی‌که تعداد افراد در اوزان مختلف ناقص بوده و برخی از استانهای فعال در حدود 15 ورزشکار در این رکوردگیری داشتند؛ به همین دلیل عنوان رسمی به هیچ تیمی تعلق نگرفت.

نایب رئیس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری درباره استانهایی که فعال‌تر هستند، تاکید کرد: با توجه به انسجام تیمی، برنامه ریزی به موقع، انجام رکوردگیری، انتخاب و اعزام وزنه‌بردار به چنین مسابقاتی، باعث می‌شود از استانهایی همچون خراسان رضوی باید تقدیر کنیم. البته با تمام تلاش‌هایی که صورت گرفت، جای دختران وزنه‌بردار کرمانشاه که برای حضور در نخستین دوره رکوردگیری کشوری آماده شده بودند، بسیار حس شد و جای آنها در این مراسم خالی بود.

وی درباره آینده وزنه‌برداری بانوان در کشورمان تصریح کرد: استقبال زیاد از طرف هیأت‌ها نشان دهنده پتانسیل موجود در وزنه‌برداری بانوان است که حتماً دیده می‌شود و برای ادامه گسترش آن تا رسیدن به نتایج طلایی برنامه‌ریزی خواهد شد. برهمین اساس ما به آینده امیدواریم تا با انرژی بیشتر و دستاوردهای این رکوردگیری که نشان دهنده پتانسیل بالای وزنه‌برداری زنان کشور است، برنامه ریزی کنیم و عملکرد بانوان در این رشته را توسعه بدهیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری افزود: تلاش ما این است که با کمک و حمایت معاونت بانوان وزرات ورزش و جوانان که تا به الان ما را همراهی کرده‌اند، مجوز و مراحل بعدی را هم اخذ کنیم و مشکلات پیش رو را پشت سر بگذاریم.

طریقت در خصوص نخستین اردوی تیم وزنه‌برداری بانوان نیز گفت: دختران نوجوان حاضر در این رکوردگیری کشوری به نخستین اردوی تیم وزنه‌برداری بانوان، همزمان با برگزاری رقابت‌های جام بین‌المللی فجر در اهواز، دعوت می‌شوند. از میان نفرات دعوت شده به این اردو، وزنه برداران نوجوان برتر به مرحله بعدی اردوی وزنه‌برداری بانوان ایران دعوت خواهند شد. به همین روال تیم‌های رده سنی جوانان و بزرگسالان نیز تشکیل خواهد شد و برای آنها نیز برنامه ریزی می‌شود. بر این اساس افراد مستعد شناخته می‌شوند و به جمع اردونشینان اضافه خواهند شد.

نایب رئیس وزنه برداری بانوان در پایان خاطرنشان کرد: در ابتدای راه هستیم و بسیاری از استانها به تازگی به ما می‌پیوندند. از حمایت‌ها و اعتماد علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری و همچنین همکاران محترم در کمیته اجرایی مسابقات و پشتیبانی که در برگزاری نخستین دوره رکوردگیری و برنامه ریزی‌ها در کنار بنده بودند، تشکر می‌کنم.

601

کد خبر: 906544

وب گردی

وب گردی