کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی با استفاده از استحصال لجن‌های نفتی/ همکاری با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان گسترش می‌یابد

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه ما با شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهیم، گفت: هم اکنون روی استحصال لجن های نفتی مخازن فعالیت‌هایی را انجام داده‌ایم که با اجرای آن بازیافت و تصفیه لجن های نفتی، آلودگی‌های زیست محیطی به حداقل می رسد.

سیدمحمدرضا موسوی خواه مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز گفت: سالیان سال است که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری مستمر دارد تا جاییکه توانسته طرح‌های پژوهشی مناسبی در جهت استفاده بهینه و حمایت از آن‌ها به ثمر بنشاند. می‌توان گفت اکثر طرح‌های پژوهشی صنعتی‌سازی شده است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌ نفتی ایران اظهار کرد: ما با تمام دانشگاه‌های آزاد و دولتی کشور قراردادهایی را به صورت دو جانبه انجام می‌دهیم و بسته به یک دانشگاه خاص نیست. در همین راستا کارهای پژوهشی مناسبی با دانشگاه‌ها انجام داده‌ایم.

او تصریح کرد: هم اکنون روی استحصال لجن های نفتی مخازن و چند فازی کردن فرآورده استحصال شده و بیوشیمی، فعالیت‌هایی را انجام داده‌ایم که با اجرای آن بازیافت و تصفیه لجن های نفتی، آلودگی‌های فیزیکی، زیست محیطی و بیولوژیک به حداقل می‌رسد و از ورود فلزهای سنگین، مواد نفتی به دریا جلوگیری می شود.

موسوی‌خواه به روند استحصال مواد نفتی از لجن های کف مخازن نفتی اشاره کرد و گفت: همه ضایعات موجود در مواد نفتی به وسیله واحد پساب پالایشگاه جمع آوری و لجن های موجود در این مواد به وسیله دستگاه‌های لجن خشک‌کن به شکل مایع و جامد از یکدیگر تفکیک می‌شوند.

او ادامه داد: با استفاده از این روش آلودگی‌های زیست محیطی ازبین می‌رود؛ بنابراین آنچه در این طرح مد نظر قرار گرفته است کاهش میزان لجن در نفت و برگشت آن به چرخه پالایشگاه و همچنین جداکردن آب در حد ممکن و انتقال به تصفیه خانه پساب صنعتی است. در این روش هیچگونه دور ریزی که بهواسطه هیدروکربورها برای محیط زیست مضر باشد، وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: همچنین در کنار این طرح روی جمع آوری بخارات بنزین ( طرح کهاب) کار خواهیم کرد.

402

کد خبر: 906581

وب گردی

وب گردی