«جنون منطقی» افشین یداللهی بازنشر شد

مجموعه ترانه «جنون منطقی» سروده افشین یداللهی به چاپ ششم رسید. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، زنده یاد افشین یداللهی چندین سال اداره انجمنی به نام خانه ترانه را برعهده داشت. خانه ترانه در سال ۱۳۸۰ با همکاری ترانه‌سرایانی از قبیل سعید امیر اصلانی، بابک صحرایی، یغما گلرویی، افشین سیاهپوش، نیلوفر لاری‌پور، محمدرضا حبیبی و افشین یداللهی راه‌اندازی شد. این جلسات به خواندن ترانه، نقد ترانه و جلسات کارگاهی اختصاص داشت. جلسات خانه ترانه به فرهنگسرای قانون و پس از آن به فرهنگسرای شفق انتقال پیدا کرد.

در طی سال‌های گدشته به‌تدریج ترانه‌سراهای مؤسس خانه ترانه به دلایل مختلفی از آن جدا شدند و افشین یداللهی تنها فرد باقی‌مانده از هیئت مؤسس این انجمن بود که بعد از این اتفاق همچنان اداره خانه ترانه را بر عهده داشت.

جلسات خانه ترانه در فرهنگسرای شفق تاکنون از اثربخش‌ترین جلسات اجرایی بوده و همکاری آهنگسازانی از قبیل بابک بیات و داریوش تقی‌پور را نیز درپی داشته است. مکان اجرایی خانه ترانه در گذر زمان دستخوش تغییراتی بوده است.از ترانه‌سرایان قدیمی در خانه ترانه می‌توان به اسامی: نادر بختیاری، مونا برزویی، ساناز صفایی، علیرضا سلیمانی، روزبه بمانی، سیامک رجاور، فروه مخصوص، بامداد بامداد، کوروش سمیعی، سعید کریمی، صابر قدیمی، میثاق جوهری، وحید عربانی، مهسا سماواتی، المیرا آقازاده، نیما کوکلانی، میثم یوسفی و بسیاری دیگر از اعضای قدیمی انجمن اشاره کرد.

تعدادی از ترانه های شناخته شده این شاعر از جمله «وقتی گریبان عدم» که از آن ها در تیتراژ سریال های تلویزیونی استفاده شده، در این کتاب چاپ شده اند.

زنده یاد یداللهی متولد سال ۱۳۴۷ در اصفهان، روانشناس، شاعر و ترانه سرا بود که زمستان سال ۹۵ بر اثر سانحه رانندگی درگذشت.

چاپ ششم مجموعه ترانه «جنون منطقی» سروده افشین یداللهی در 492 صفحه با قیمت 44 هزار و پانصد تومان توسط موسسه نشر نگاه راهی بازار نشر شد.

502

کد خبر: 906586

وب گردی

وب گردی