جلسه هم اندیشی اساتید گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی بوکان برگزار شد

جلسه هم اندیشی اساتید گروه معارف واحد بوکان با مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی در سالن اجلاس علامه جعفری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، در ابتدای مراسم دکتر انور ضیائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان ضمن عرض خیر مقدم و تقدیر و تشکر از حجت الاسلام و المسلمین دکتر میرزایی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن که یکبار دیگر به معنای واقعی کلمه همراهی و تبعیت خود را از مقام معظم رهبری نمایش دادند تقدیر و تشکر کرد.

سپس در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا میرزایی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت هدف از این جلسه آشنای بیشتر با اساتید گروه معارف و همچنین نهاد به عنوان متولی بحث گروه معارف اگر مشکل خواصی باشد در این جلسه مطرح گردد.

میرزائی در ادامه به روایتی از امام صادق (ع) در خصوص اهل علم اشاره نمود و افزود : علم و دانش اساتید معارف باید جامع، عمیق وسیع و گسترده باشد و مرتب به‌روز شود و تسلط کامل و اشراف دقیق و جامع بر موضوعات جزو مباحث با اهمیت است.

وی گفت: استفاده از همفکری دانشجویان و بخصوص فعالان دانشجو، از راهبردهای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری است و لذا جلساتی باید برای دانشجویان برگزار شود تا بتوان با بهره گیری از نظرات فعالان دانشجو و استادان گرامی گروه معارف، ضمن یافتن نقاط ضعف و قوت روند فعلی گروه، پیرامون راههای ارتقای جایگاه این دروس و شیوه تدریس آنها به بحث و تبادل نظر پرداخت ضمن آنکه استادان گرامی بدون واسطه شنونده نظرات دانشجویان خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین میرزایی در ادامه جلسه موضوعاتی نظیر شیوه های تدریس و چگونگی کیفیت بخشی گروه معارف و اثربخشی دروس معارف در رشد فرهنگی و مذهبی دانشجویان، برگزاری هدفمند کرسی های آزاداندیشی در این جلسه مطرح نمود.

وی در ادامه افزود : خاطرات خوبی از واحد بوکان دارم و واحد بوکان یکی از بهترین و موفقترین واحدهای استان است که قطعاً این موفقیت با مدیریت خوب دکتر ضیایی صورت گرفته و باعث شده واحد بوکان جزو مرتب ترین واحدهای استان باشد

حجت الاسلام و المسلمین میرزایی در پایان جلسه افزود : برپایی چنین جلساتی برای اساتید و مدرسان گروه معارف اسلامی فرصت مغتنمی است تا با هم اندیشی و ارائه نظرات و پیشنهادات ارزنده موجبات تحقق اهداف بیش از پیش فراهم گردد.

در ادامه این جلسه، که با هدف هم اندیشی درباره راههای ارتقای جایگاه دروس معارف تشکیل شد، جلال حمزه زاده مدیر گروه معارف اسلامی ضمن عرض خیر مقدم به حاظرین، با ارائه گزارشی از وضعیت گروه معارف واحد بوکان، به تبیین جایگاه و اهمیت دروس معارف اسلامی و لزوم تحول در محتوا و چگونگی ارائه ی آن به دانشجویان پرداخت و با تأکید بر اغتنام فرصت کلاس های دروس معارف جهت تبیین اندیشه دینی و برآوردن نیازهای فکری معرفتی دانشجویی پرداخت.

در ادامه اساتید به بیان دغدغه ها و پیشنهادات خود در مسائل مختلف گروه معارف در خصوص وضعیت تدریس دروس معارف در واحد، برنامه ریزی جهت استفاده از ظرفیت کلاس معارف دربرنامه های فرهنگی دفتر نهاد و دعوت و انجام مصاحبه از اساتید متقاضی دریافت مجوز تدریس دروس معارف مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر: 906608

وب گردی

وب گردی