بغدادی در ماه می گذشته به شدت زخمی شده است

به گفته برخی از منابع آگاه، ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش در یک حمله هوایی در ماه می گذشته مجروح شده است .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری سی ان ان، برخی از مقامات آمریکایی اعلام کردند که ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در یک حمله هوایی در ماه می گذشته مجروح شده است.

سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا با اعتماد به نفس بالایی معتقدند که ابوبکر بغدادی زمانی که حملات هوایی انجام شده در نزدیکی رقه و سوریه بوده است.

اطلاعات این سازمان ها از اعضای دستگیر شده داعش و پناهجویانی که بعد از حملات هوایی پیدا کرده بودند به دست آمده بود.

بر اساس اطلاعات به دست آمده آسیب های بغدادی جان وی را تهدید نمی کرد اما با وجود جراحاتی که برداشته بود، توانایی رهبری گروه شوم خود را نداشته است.

در آن زمان این گروه تروریستی در حال از دست دادن شهر موصل در عراق بوده است.

مشخص نیست که آیا بغدادی در این حمله آسیب جدی دیده یا آسیب هایش جانبی بوده است. آمریکایی ها هم تاریخ دقیق حملات خود را نمی دانند بنابراین معلوم نیست بغدادی در حملات آمریکا یا حملات روسیه مجروح شده باشد.

یک مقام آمریکایی گفته است:" روس ها در رقه حملات هوایی انجام داده بودند اما به لحاظ زمانی مشخص نیست که آیا بغدادی در حملات روس ها زخمی شده یا حملات نیروهای ما."

حملات هوایی روسیه که در آن ادعا شد البغدادی کشته یا مجروح شده است در ماه ژوئن رخ داد.

وزارت دفاع روسیه در آن زمان گفته بود که بغدادی در 28 ماه می و در حملات هوایی این کشور به پایگاه اصلی این گروه در رقه کشته شده است.

این وزارت افزود که در حال تحقیق درباره گزارشاتی مبنی بر کشته شدن البغدادی در حمله هوایی 28 ماه مه در حومه الرقه است.

تحلیلگران در آن زمان هشدار دادند که با گزارشاتی مبنی بر مرگ البغدادی باید با احتیاط برخورد شود زیرا در گذشته، گزارشات جعلی زیادی در این زمینه منتشر شده است.

البغدادی در ژوئیه 2014 تنها یک بار در مسجد النوری شهر موصل در انظار عمومی ظاهر شد.

داعش از زمان آن حمله چندین پیام صوتی منتشر کرده که مربوط به البغدادی می‌شود و یکی از جدیدترین این پیام‌های صوتی مربوط به ماه سپتامبر سال گذشته میلادی است که در آن یکسری رخدادهای خبری مورد اشاره قرار گرفته بود که نشان می‌داد این فایل صوتی بعد از ادعای روسیه در خصوص مرگ البغدادی، ضبط شده است.

کد خبر: 906613

وب گردی

وب گردی