افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها در پی کاهش مصرف گاز بخش خانگی

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: امروز، با کاهش مصرف گاز در بخش خانگی، میزان مصرف گاز در بخش نیروگاهی، به ۱۶۲ میلیون مترمکعب افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید بوجارزاده اظهار کرد: میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری نیز به ۴۳۴ میلیون مترمکعب و در بخش صنایع عمده به ۱۰۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

او افزود: طی یک هفته اخیر، مصرف روزانه گاز در کشور حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب بوده است.

به گفته رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز، هرچه میزان مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی کاهش یابد، شرکت ملی گاز می‌تواند ارسال گاز به بخش‌های نیروگاهی و صنعتی را افزایش دهد و نتایج زیست‌محیطی بیشتری رقم بخورد.

بوجارزاده با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش مجدد دما در روزهای آینده گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و احتمال ورود یک جبهه هوای سرد در این هفته، برای گازرسانی مستمر، مطمئن و پایدار به همه بخش‌ها و به ویژه در بخش خانگی، نیاز به همراهی مردم در مصرف بهینه گاز داریم.

سخنگوی شرکت ملی گاز ادامه داد: ساده‌ترین و قابل دسترس‌ترین این راه‌ها عبارت است از پوشیدن لباس مناسب فصل زمستان در داخل منزل، کاهش ۲ درجه‌ای دمای منزل، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌هایی که در طول روز از آنها استفاده نمی‌شود و روشن کردن آنها حداقل یک‌ساعت پیش از خواب، رعایت دمای رفاه ( ۱۸ تا ۲۱ درجه)، قراردادن درجه آبگرمکن و پکیج نهایتاً روی ۶۰ درجه، همچنین رعایت دمای رفاه در ادارات، وزارتخانه‌ها، نهادها، شرکت‌ها و ...

بوجارزاده با اشاره به لزوم رعایت نکات ایمنی از سوی مردم گفت: رعایت نکات ایمنی و به‌ویژه چک کردن روزانه دودکش و کلاهک‌ها در پشت‌بام توصیه می‌شود، چراکه بیش از ۷۰ درصد مرگ‌‌ومیر و مسمومیت با گاز Co، بر اثر افتادن کلاهک، مسدودشدن دودکش بر اثر بارش برف یا لانه کردن پرندگان و... و افتادن دودکش بر اثر وزش باد اتفاق می‌افتد.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران در پایان اظهار کرد: از تمامی هموطنان و به‌ویژه مشترکانی که از بخاری گازی یا پکیج استفاده می‌کنند، تقاضا داریم هنگام شب از بستن کامل درزها و ورودی هوا به داخل منزل خودداری کنند و محلی برای جابه‌جایی هوا و ورود اکسیژن به داخل ساختمان در نظر بگیرند تا هوا به خوبی جریان یابد و از مسمومیت با گاز Co یا خفگی جلوگیری شود، همچنین از بخاری‌های بدون دودکش نیز استفاده نکنند.

402

کد خبر: 906617

وب گردی

وب گردی