حسن‌زاده:‌ اجازه صحبت در مورد جلسه با علی کریمی ندارم/ به خاطر یک بطری جریمه 40 میلیونی نداریم

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: اجازه نداریم صحبت‌های رد و بدل شده در جلسه با علی کریمی را رسانه ای کنیم.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، اسماعیل حسن‌زاده بعد از جلسه رسیدگی به شکایت از علی کریمی در کمیته انضباطی گفت: جلسه امروز ما یک جلسه ساده‌ای بود مربوط به گزارش یک مسابقه که ما کریمی را دعوت کردیم. چند تا سؤال بود انجام شد و او نیز جواب داد. چون ما اجازه نداریم آنچه در جلسه است را قبل از صدور رأی مطرح کنیم لذا راجع‌به اینکه ما چه سؤال کردیم و او چه جواب داد نمی‌توانم حرف بزنم و مطمئن رأی باشید.

رئیس کمیته انضباطی در ادامه صحبت‌های خود گفت: آیین‌نامه کمیته انضباطی را یک بار بخوانید معمولاً صحبت‌ها ضبط و نگهداری می‌شود اما اینکه چه چیزی در جلسه گذشت را منتظر باشید. این پرونده فقط مربوط به مصاحبه وی بعد از بازی سپیدرود و استقلال خوزستان بود. این یک پرونده معمولی بود که ما رسیدگی کردیم. اینکه وی مواضعی راجع‌به مقامات فدراسیون دارد و اساساً از او شکایت شده یا نشده است یا چه حرف و موضعی دارند هیچ ارتباطی به ماجرای امروز نداشت.

حسن‌زاده در ادامه عنوان کرد: اینکه آیا اساساً در خارج از کمیته انضباطی هر مرجعی دیگر غیر از کمیته انضباطی پرونده‌ای بین مقامات فدارسیون و وی را وجود دارد را نمی‌دانم ما اجازه داریم به نقض مقررات در فوتبال رسیدگی کنیم و انتظار داریم که شما بزرگواران یک بار آیین‌نامه انضباطی را بخوانید تا کار ما سبک شود.

وی با تأکید بر این موضوع که نمی‌تواند در مورد صحبت‌های جلسه امروز حرفی بزند، گفت: باز هم می‌گویم راجع‌به رأی نمی‌توانم صحبت کنم و شما مطمئن باشید هر وقت رأی آمد بیرون به سایت فدراسیون مراجعه کنید. این پرونده راجع‌به صحبت‌های وی بود و سؤال‌هایی شد و او جواب داد و منتظر رأی باشید. طبق بند ۱۳ ماده ۲۰ آیین‌نامه کمیته انضباطی ما اجازه نداریم در مورد پرونده‌ای که هنوز رأی آن صادر نشده صحبت کنیم. گزارشی که در پرونده است مشخص است چون در مورد جلسه می‌خواهید از من سؤال کنید و من اجازه ندارم صحبت کنم.

رئیس کمیته انضباطی در پاسخ به این سؤال که علی کریمی مدعی شده کمیته انضباطی برای جرائمی که برای تیم‌ها، بازیکنان، مربی‌ها در نظر می‌گیرد نزدیک ۴ میلیارد تومان دریافتی دارد، نظر شما چیست، گفت: اگر راجع‌به پرونده‌ای که امروز مطرح بود سؤال کنید من اجازه صحبت کردن ندارم. سؤال و هزاران سؤال دیگر که راجع‌به فدراسیون دارید هیچ ارتباطی به پرونده امروز ندارد و من نمی‌توانم جواب بدهم.

حسن‌زاده در پاسخ به این سؤال که سؤال‌های پرونده جلسه امروز بسته شد و ما از شما در مورد صحبت‌هایی که علی کریمی در مورد جرائم پرسش داریم.

وی در واکنش به این صحبت‌ها گفت: باز هم نتیجه می‌گوییم سؤال‌های شما پس از اعلام رأی مشخص خواهد شد. بنده طبق قانون آیین‌نامه اجازه صحبت کردن در مورد این موضوع را نداریم به جای اینکه پوزیشن سؤال‌ها عوض کنید منتظر باشید نتیجه اعلام شود اجرای رأی ما که صادر می‌کنیم اجرای آن در سازمان لیگ است سازمان لیگ اعلام می‌کند اینکه جریمه‌ها چطور صادر می‌شود و چطور جرائم پرداخت می‌شود به سازمان لیگ که چند کوچه‌ پایین‌تر از مراجعه کنید.

رئیس کمیته انضباطی در مورد اینکه قرار بازیکن ۴۰ میلیون تومان است و کمیته انضباطی هم به خاطر یک باطری ۴۰ میلیون بازیکن را جریمه می‌کند، گفت: اولاً به خاطر یک بطری باشگاهی را ۴۰ میلیون جریمه نمی‌کنیم. این جریمه هم متعلق به باشگاه است و ربطی به بازیکن ندارد جریمه‌های ما از ۲-۳ میلیون تومان شروع می‌شود و پلکانی بالا می‌رود. اما ما چون نمی‌خواهیم جریمه محرومیت برای باشگاه‌ها در نظر بگیریم گاهی جریمه‌های سنگین انجام می‌شود با این حال باز هم مراعات باشگاه‌ها را می‌کنیم ابتدا بروید آیین‌نامه را بخوانید.

وی در مورد شکایت اهالی فوتبال به دادگاه‌های خارج از فوتبال و اینکه وکیل رئیس فدراسیون چنین کاری کرده است، گفت: اگر ماده ۶۸ اساسنامه فدراسیون فوتبال را بخوانید دیگر چنین سؤالی را نمی‌پرسید. ما اهالی کمیته انضباطی نه با تیم فوتبال، نه فوتسال از این میدان هم پایین‌تر نرفته‌ایم و هیچ سفری نداشته‌ایم سرمان در کار خومان است با دانه درشت و دانه ریز، شهرستانی و تهرانی هم کاری نداریم و آنها فرقی برای ما ندارند.

حسن‌زاده در مورد اینکه سؤمدیریت نواب رئیس فدراسیون را چه کسی بررسی می‌کند، گفت: کمیته‌های اخلاق و کمیته‌های انضباطی به صورت قانونی به این موارد رسیدگی می‌کنند و همه موارد در قانون پیش‌بینی شده است.

وی در مورد اینکه کی‌روش مصونیت قضایی در فوتبال ایران دارد، گفت: روز خوبی بود.

604

کد خبر: 906661

وب گردی

وب گردی