در بحث صادرات جزیره ای عمل می شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در 10 ماهه امسال 845 میلیون دلار صادرات و یک میلیارد و 123 میلیون دلار واردات داشته ایم.

به گزارش ایسکانیوز، «مهدی حسینی‌نژاد» امروز 23 بهمن ماه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کرمان اظهار کرد: در بحث صادرات جزیره ای عمل می شود و عدم وجود هلدینگ های صادراتی در استان از مشکلات این حوزه است و صادرکنندگان معتقدند باید به صورت عمده کار صورت بگیرد.

وی افزود: باید جایی محور قرار گرفته و همه دنبال آن راه افتاده و کار کنیم. جزیره‌ای کار کردن خوب نیست.

حسینی‌نژاد با اشار به بررسی روزنه‌های مختلف توسط کارگروه توسعه صادرات تصریح کرد: توان هر کسی به صورت مجزا در آن حد نیست که مشکلات صادرات را رفع کند و می‌گوئیم به دلیل این‌که در استان کرمان بحث پایلوت و تفویض اختیارات دنبال می‌شود، با محوریت یک مجموعه، همه را همسو و همگرا و کار را دنبال بکنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ادامه گفت: یکی از معضلات استان بحث آمار است و اگر درست مدیریت نشود، شاید نتایج متفاوتی را در صادرات بگیریم.

وی ادامه داد: تفاوت فاحشی بین آمار گمرک استان و عدد واقعی صادرات وجود دارد و چون بسیاری از تولیدات استان کرمان از سایر گمرکات کشور صادر می‌شود.

حسینی‌نژاد گفت: در 10 ماهه امسال 845 میلیون دلار صادرات و یک میلیارد و 123 میلیون دلار واردات داشته‌ایم و علاوه بر این 615 میلیون دلار صادرات مس و گل گهر بوده که با مجموع صادرات گمرکات استان تراز تجاری مثبت را نشان می‌دهد اما عدد صادرات این دو شرکت بزرگ در آمار گمرک استان نیست.

وی با اشاره به این‌که 55 قلم کالای صادراتی داریم، افزود: 78 درصد صادرات را محصولات کشاورزی و عمدتاً خرما و پسته تشکیل داده و میزان صادرات محصولات صنعتی 20.83 درصد بوده است.

حسینی‌نژاد با اشاره به این‌که به لحاظ واقعی صادرات داریم اما به لحاظ آماری ثبت نمی‌شود، تصریح کرد: قرار بود صادرات استان در سال جاری 10 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد که به نظر می‌آید این عدد تا پایان سال محقق شود.

900/900

کد خبر: 906664

وب گردی

وب گردی