مصاف مدعیان جوان و باتجربه در بابل و جدال دست‌نشان با نساجی

در حساس‌ترین دیدار هفته بیست‌وسوم لیگ دسته اول فوتبال، خونه‌به‌خونه مازندران میزبان نفت مسجدسلیمان خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز ، روز دوم از هفته بیست‌وسوم لیگ دسته اول فوتبال با پنج دیدار از ساعت 14 امروز (سه‌شنبه) به پایان می‌رسد. به بررسی دیدارهای باقی مانده می‌پردازیم:

*شهرداری ماهشهر- اکسین البرز، ساعت ‏ ‏14:15‏، ورزشگاه شهدای ماهشهر
داور: امیر عرب براقی، کمک‌ها: بابک خسروی، محمد نوری و داریوش احمدی

پس از حضور علیرضا مرزبان روی نیمکت شهرداری ماهشهر، روند این تیم تغییر چندانی نیافته و شهرداری در چهار هفته گذشته تنها یک پیروزی کسب کرده است. شهرداری با 26 امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول قرار دارد. اکسین هم با وجود حضور در رده ششم جدول و کسب امتیازاتی در حد مدعی صعود، در دیدارهای خارج از خانه اصلاً خوب کار نکرده است. شاگردان علی لطیفی بهترین تیم دیدارهای خانگی بوده و بیشتر پیروزی‌های خود را در کرج به دست آورده است. باید ببینیم این بار اکسین می‌تواند شهرداری را در ماهشهر مغلوب کند یا خیر.

* راه‌آهن تهران - بادران تهران، ساعت ‏14‏، ورزشگاه راه‌آهن (اکباتان)‏ تهران ‏
داور: وحید صالحی، کمک‌ها: بابک عباسقلی‌زاده، حمیدرضا آذرنیاد و میثم حیدری

زردپوشان انتهای جدولی کار سختی مقابل همشهری خود دارند. در حالی که دیگر شمارش معکوس برای قطعی شدن سقوط راه‌آهن به لیگ دسته دوم به صدا درآمده، این تیم نیم‌فصل دوم را با یک تساوی و چهار شکست آغاز کرده و اختلافی 20 امتیازی برای فرار از منطقه سقوط دارد. بادران هم در نیم‌فصل دوم به چهار تساوی و تنها یک پیروزی دست یافته که با بهبود وضعیت امتیازگیری خود می‌توانست به صدر جدول لیگ یک صعود کند. بادران برای از دست ندادن رتبه دومی خود، نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز مقابل راه‌آهن بخت‌برگشته دارد.

* خونه‌به‌خونه مازندران - نفت مسجدسلیمان، ساعت ‏14، ورزشگاه هفتم تیر بابل
داور: رضا کرمانشاهی، کمک‌ها: محمدرضا مدیرروستا، جواد قنبریان و کیوان علی محمدی

حساس‌ترین دیدار هفته در شرایطی برگزار می‌شود که دو تیم در وضعیتی متفاوت به این بازی می‌آیند. خونه‌به‌خونه هفته پیش دربی پرحاشیه و جنجالی مازندران را با پیروزی پشت سر گذاشت و دراگان اسکوچیچ دومین برد خود را با تیم بابلی تجربه کرد.

دو پیروزی، دو تساوی و یک شکست، حاصل تلاش نفت مسجدسلیمان در پنج هفته اخیر بوده و شاگردان محمود فکری تنها به علت لغزش سایر مدعیان هنوز در صدر جدول لیگ یک حضور دارند. نفتی‌ها که هنوز حاشیه امنیت 6 امتیازی با بادران رده دومی دارند، برای پایان دادن به ناکامی هفته‌های گذشته به مصاف خونه‌به‌خونه خواهند رفت. باید ببینیم جدال مربی باتجربه کروات خونه‌به‌خونه با محمود فکری جوان چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت .

* گل‌گهر سیرجان - صبای قم، ساعت ‏‏14‏، ورزشگاه اختصاصی ‏ سیرجان
داور: رضا تارخ، کمک‌ها: محمد هاشمی نسب، عدنان پیروی و ایمان کهیش

گل‌گهر به علت روند سینوسی هفته‌های گذشته، نتوانسته خود را به نیمه بالایی جدول برساند و با 29 امتیاز در رتبه یازدهم جدول قرار دارد. صبا نیز که هفته گذشته به لطف اشتباهات داوری، شکست مقابل ملوان را با تساوی مقابل این تیم عوض کرد، در این هفته تنها امتیاز خود در نیم‌فصل دوم را به دست آورد و اکنون حال و روز بدی در رتبه هفدهم جدول دارد. با وجود اعلام حمید آبکار مبنی بر سرمربیگری محمد مومنی در صبا، این مربی هنوز شرایط صبایی‌ها را برای قبول هدایت این تیم نپذیرفته و وضعیت نیمکت صبا، همچنان مبهم است.

* ملوان بندرانزلی - نساجی مازندران، ساعت ‏ ‏14‏، ورزشگاه تختی ‏ بندرانزلی
داور: پیام حیدری، کمک‌ها: ایوب غلامزاده، امیر مبشر و رضوان سرشار

قوی سپید انزلی با 11 تساوی، بیش از هر تیم دیگری به یک امتیاز دیدارهای خود رضایت داده و همین تساوی‌های متوالی، ملوانان را از رسیدن به بالای جدول بازداشته است. نادر دست‌نشان که سال‌ها در تیم نساجی بازی و سپس مربیگری کرده، باید به مصاف تیم سابق خود برود و انتقام شکست دور رفت را از این تیم بگیرد.

نساجی هم پنجشنبه هفته قبل در دربی مازندران، قافیه را به خونه‌به‌خونه باخت و هواداران قائمشهری زیادی هم با مجروحیت به خانه بازگشتند. نساجی در هفته های اخیر، شکست‌های زیادی را در دیدارهای خارج از خانه تجربه کرده و داود مهابادی باید فکری به این موضوع کند. نساجی برای جاماندن از قافله مدعیان صعود باید هر سه امتیاز دیدار خارج از خانه مقابل ملوان را به دست بیاورند.

نتایج دیدارهای روز اول هفته بیست‌وسوم لیگ دسته اول به شرح زیر است:

ماشین‌سازی تبریز 2 - آلومینیوم اراک 2
شهرداری تبریز یک - مس رفسنجان 2
برق جدید شیراز صفر - مس کرمان یک
ایرانجوان بوشهر صفر - فجر سپاسى شیراز یک

602

کد خبر: 906710

وب گردی

وب گردی