برخی رفتارهای غیر صولی باعث فرار سرمایه ها از استان آذربایجان شرقی شده است

قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: متأسفانه برخی رفتارهای غیر اصولی باعث شده سرمایه گذاران رغبتی برای سرمایه گذاری در استان آذربایجان شرقی نداشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر رضا رحمانی افزود: ما باید فرهنگ حمایت از سرمایه گذاری را در جامعه نهادینه کنیم و با تغییر نگرش خود به این امر ، کاری کنیم که رغبت به سرمایه گذاری با امنیت روانی بیش از بیش افزایش یابد.

وی گفت: متأسفانه برخی بانکها به جای اینکه سرمایه گذاران را تشویق کنند با مانع تراشی و کارشکنی مانع سرمایه گذاری می شوند.

این مقام مسئول افزود: باید تلاش کنیم با حضور میدانی و شنیدن مشکلات تولید کنندگان برای رفع مشکلات کارآفرینان اقدام عاجل نمائیم.

وی یادآور شد فراهم کردن هر شغل معادل یک پروژه اهمیت دارد و همه ما در این خصوص مسئول هستیم تا گرهی از مشکلات این قشر خدوم و تلاشگر را بازکنیم تا زمینه خدمت رسانی و ایجاد اشتغال پایدار از سوی این افراد فراهم گردد.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی مس ایران گفت: کارخانه ذوب مس سونگون موانعش مرتفع شده و کارخانه ذوب این پروژه در شهرستان ورزقان ایجاد می شود.

وی گفت: در کنار ذوب باید صنایع پایین دستی مس نیز ایجاد شود تا موجب رونق اقتصادی و اشتغال پایدار جمعی دیگر از اهالی منطقه فراهم شود.

وی در خصوص عدم قبول محل کارگاه های تولیدی ببه عنوان وثیقه و دریافت تسهیلات از سوی برخی بانکها گفت: بر اساس مصوبه دولت بانکها موظف هستند محل اجرایی طرح و ماشین آلات را به عنوان وثیقه قبول کنند و انتظار داریم بانکها دراین خصوص بیشتر با کارآفرینان مدارا و همکاری نمایند.

رحمانی در پایان گفت: هر سرمایه گذاری که در صنایع تبدیلی مس و صنایع و تبدیل فرآورده های گوشتی و لبنی کنسانتره میوه و تولیدات بومی و منطقه ای در شهرستان اهر سرمایه گذاری کنند حمایت می کنیم و امادگی داریم برای این افراد برای اخذ تسهیلات بانکی کم بهره به محل صندوق توسعه معرفی نمائیم.

کد خبر: 906760

وب گردی

وب گردی