کنعانی مقدم: روحانی در مقامی نیست که رفراندوم برگزار کند

فعال سیاسی در خصوص بحث رفراندوم که از سوی رئیس جمهور مطرح شده است ابراز کرد: رئیس جمهور در مقامی نیست که رفراندوم را برگزار کند روحانی باید این سوال را به شورای نگهبان بدهد چون مفسر قانون اساسی این ارگان است و بر اساس آن عمل کند.

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص صحبت های روحانی با اشاره به سوالات مطرح شده از سوی ایشان در راه پیمایی 22 بهمن گفت: اولا بیشتر سوالاتی که روحانی مطرح کرد باید خود پاسخ دهد چون ایشان طوری مطرح می کردند که انگار دیگران باید پاسخ دهند در صورتی که رئیس جمهور در مسائل مختلفی مثل عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و .. دارای اختیار هستد این که چرا نمی شود را باید از ایشان پرسید نه این که ایشان از مردم بپرسند.

وی در خصوص مطرح شدن بحث رفراندوم از سوی روحانی با اشاره به این که این موضوع در قانون اساسی وارد شده است اظهار داشت: در همه مسائل نمی توان به آراء عمومی ارجاع شود این کار یا برای تغییر قانون اساسی است که مکانیزم آن دیده شده یا مواردی که رهبری تعیین بکنند.

کنعانی مقدم تصریح کرد: پس رئیس جمهور در مقامی نیست که رفراندوم را برگزار کند روحانی باید این سوال را به شورای نگهبان بدهد چون مفسر قانون اساسی این ارگان است و بر اساس آن عمل کند.

وی در پایان تأکید کرد: این که ما در چه مواردی به رفراندوم مراجعه کنیم چارچوب آن در قانون اساسی است.

303

کد خبر: 906871

وب گردی

وب گردی