برکاتی از دیدار با مقام معظم رهبری از زبان استاندار سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان در رابطه با اهمیت دیدار با مقام معظم رهبری گفت: این دیدار در رابطه با کنگره شهدایی است که هر ساله یک بار برای گرامیداشت شهدا در استان ها صورت می گیرد که به صورت چرخشی امسال در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، رهبر معظم انقلاب اسلامی با دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان‌وبلوچستان در تاریخ ۱۶ بهمن ۹۶ دیداری داشتند که صبح امروز بیانات ایشان در محل این همایش در زاهدان منتشر شد.

در این دیدار استاندار سیستان و بلوچستان به وضعیت استان پرداخته بود که توضیحاتی در رابطه با جزئیات این دیدار به خبرنگار ایسکانیوز ارائه داد؛

دانیال محبی در رابطه با دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان‌ و بلوچستان با مقام معظم رهبری در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در آن دیدار صحبت های کوتاهی در رابطه با دو الی سه پروژه که نه تنها مربوط به سیستان و بلوچستان بلکه مربوط شرق کشور هم می شود، صحبت کردم.

استاندار سیستان و بلوچستان در رابطه با اهمیت این دیدار گفت: این دیدار در رابطه با کنگره شهدایی است که هر ساله یک بار برای گرامیداشت شهدا در استان ها صورت می گیرد که به صورت چرخشی امسال در استان ما برگزارشد و این بار نوبت به استان سیستان و بلوچستان رسید.

با دستور مقام معظم رهبری پروژه خط آهن چابهار- سرخس سریعتر انجام می شود

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین در رابطه با راه آهن چابهار - سرخس صحبت هایی کردم و با توجه به این موضوع که منابع این پروژه کم است با دستور مقام معظم رهبری می توانیم راهی برقرار کنیم تا این پروژه زودتر انجام شود و استان در بحث اشتغال، خدمات و ترانزیت گردشگری تمام این موضوعات را تحت تاثیر قرار دهد.

وی در رابطه با کمبود آب شهری استان اظهار داشت: در شهرهای جنوبی استان مانند ایرانشهر، سرباز، نیکشهر و سایر شهرهایی که کمبود آب شیرین داریم در آینده باید فکری کرد تا از طریق آب شیرین کن آب شرب مناطق شهر تامین شود.

محبی ادامه داد: اگر مقام معظم رهبری در رابطه با این پروژه ها دستور دهند با توجه به واجب الاطاعه بودن دستوراتشان این موضوعات را مطرح کرده تا بتوانیم هر چه سریعتر این پروژه ها را تکمیل کنیم.

40 درصد پروژه راه آهن چابهار- سرخس انجام شده است

استاندار سیستان و بلوچستان در رابطه پروژه خط آهن چابهار به سرخس تصریح کرد: 40 درصد این پروژه انجام شده و 60 درصد دیگر پروژه به صورت فاز به فاز قرار است انجام گیرد و اگر اعتبار این پروژه تامین شود اتصال آن هم انجام می شود؛ اما در حال حاضر با توجه به منابعی که این پروژه دارد ممکن است در تکمیل این پروژه فاصله بیفتد.

محبی افزود: هرچقدر این پروژه سریعتر انجام شود ارزان تر تمام خواهد شد، اما هرچه از زمان تکمیل پروژه بگذرد موضوع سنگین تر می شود.

وی تصریح کرد: صحبت های من در آن دیدار درخواست از مقام معظم رهبری بود.

استاندار سیستان و بلوچستان در پاسخ به این سوال که دولت برای این موضوع چه اقداماتی انجام داده است، گفت: دولت رسیدگی به این موضوع را در چارچوب برنامه ای در نظر می گیرد اما در استان ما منابع به یک باره به این گستردگی انجام نخواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت دستور مقام معظم رهبری برای رسیدگی به این پروژه ها، تمام افراد دست اندر کار این موضوعات به سیستان بلوچستان خواهند آمد، این پروژه از جهاتی ضرورت دارد، زیرا سرزمینی گسترده است که با خشکسالی مزمن در چند سال گذشته روبرو بوده و همچنین کشورهای همسایه ای را در اطراف خود دارد که با نابسامانی روبرو هستند و به همین منظور باید به مشکلات این استان به طور ویژه رسیدگی شود که انشالله رهبری در آینده دستوری برای پیگیری این موضوعات خواهند داد.

بافت بلوچ در حال نوسازی است

استاندار سیستان و بلوچستان در رابطه با بافت بلوچ اظهار داشت: ماشین های بافت بلوچ از زمان های گذشته و حتی قبل از انقلاب بوده که فرسوده شده اند و نمی توانست به خوبی در برابر پارچه پاکستان مقابله کند و با توجه به این موضوع که اگر بافت بلوچ خصوصی و راه اندازی شود، می تواند ساماندهی در آن صورت گیرد و دستگاه ها و تکنولوژی جدیدتر و تنوع تولید داشته باشد تا بتواند با آن شرکت و شرکت های دیگر رقابت داشته باشد.

وی افزود: بافت بلوچ در حال نوسازی و گرفتن نیروهای جدید است که برای آن موضوع هم برنامه های در دستور کار است.

901/900

کد خبر: 906904

وب گردی

وب گردی