سم «خلاقیت» اشتغال حاکمیتی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر می خواهید فردی را از بین ببرید مدل فکری و خلاقیت او را تغییر دهید و در ازای آن، 2میلیون به او حقوق بدهید.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه ی بازدید از نمایشگاه اینترنت اشیا، در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص وعده صد هزار شغل حوزه ی فناوری گفت: وزیر ارتباطات مسئول ایجاد شغل نیست، بلکه مسئول توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات است که نتیجه ی آن به مقوله ی اشتغال برمی گردد.

او تصریح کرد: پیش بینی ها حاکی از این است که بر اثر توسعه و ایجاد بستر مناسب برای اکوسیستم، میزان صدهزار شغل شکل گرفته است و آمارهای مختلفی در این عرصه در سال های 95-96 منتشر شده که نشان دهنده شاخص صدهزار، برای شغل محقق شده و بر اثر فراهم آوردن اکوسیستم های ایجاد شده به خصوص توسعه نسل سوم و چهارم به ازای عطش بازار شکل گرفته است.

وزیر ارتباطات افزود: به نظر می رسد در سال آینده در توسعه اشتغال باید تلاش های جدی تری صورت گیرد زیرا به شکل معمول دیگر این فرآیند طی نمی شود و باید موانع پیش روی کسب و کارهای نوپا که لایه های خدمات را شکل و انجام می دهند به لحاظ نظام مالیاتی، نظام بیمه ای و نظام حقوقی چارچوب آنها را اصلاح کنیم و کار جدی در این زمینه انجام دهیم.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: با برداشتن مشکلات از سر راه این کسب و کارها این نوع مشاغل به صورت اتوماتیک شکل می گیرند و ما دیگر نگرانی از تحقق این وضعیت نخواهیم داشت، وظیفه ما فراهم آوردن زیست بوم مناسب برای رشد این مشاغل است ما فعالیت مان را شروع کردیم و در هر مرحله گزارش دادیم.

وزیر ارتباطات در خصوص حمایت از جذب نخبگان تحصیل کرده در خارج کشور گفت: اگر نکته اشتغال موضوع استخدام باشد با کل مفهوم موضوع اقتصاد دیجیتال و رشد کسب و کارهای نوپا در تضاد است چون بنا نیست دولت برای افراد اشتغال ایجاد کند، سم خلاقیت اشتغال حاکمیتی است که اگر میخ واهید فردی را از بین ببرید مدل فکری و خلاقیت او را تغییر دهید و به ازای 2میلیون به او حقوق بدهید و بگویید برای من کار کن.

او افزود: نخبگان و مغزهای ما باید خودشان حکم یک راننده و لکوموتیو برای اشتغال بقیه باشند و ما باید زمینه را برای آنها فراهم کنیم که بکارگیری برای ما مفهومی ندارد.

کد خبر: 906907

وب گردی

وب گردی