حکیمی پور: گفت و گوی ملی در حد نظریه است /  شورای عالی اصلاح طلبان احزاب را تضعیف کرد

عضو شورای هماهنگی اصلاحات در خصوص طرح گفت و گوی ملی اظهار داشت: این طرح فقط در حد نظریه است و در حال صحبت شدن بر روی آن است و من هیچ طرحی برای آن ندیدم.

احمد حکیمی پور عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص شورای عالی اصلاحات گفت: برسر شورای عالی اصلاحات بحث داریم که ادامه داشته باشد یانه ، و زیرا با توجه به این که مأموریت این ارگان برای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری تعریف شده بود و الان به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: شورای عالی در واقع نهاد دائمی نبود،پارلمان اصلاحات وسیع تر از شورای عالی اصلاح طلبان است در واقع سازوکار جدید است تا انسجام اصلاحات را در تصمیم گیر های سیاسی بالا ببرد.

حکیمی پور در خصوص عملکرد شورای عالی اصلاح طلبان اظهار داشت: بالاخره این ساختارعملکردی در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری با تمام ضعف ها و قوت ها داشته است اما انتقادات جدی به آن وارد است یکی از این انتقادات این است که پاسخ گو نیست و هیچ نظارتی بر عملکرد منتخبان شورا و مجلس ندارد و از آنجا که احزاب را تضعیف کرد خیلی آسیب رساند.

عضو شورای همانگی جبهه اصلاحات در خصوص گفت و گوی ملی ابراز کرد: این طرح فقط در حد نظریه است و در حال صحبت شدن بر روی آن است و من هیچ طرحی برای آن ندیدم.

وی در توضیح بیشتر افزود: من چیزی در خصوص این موضوع نمی بینم، البته گفت و گو امر خوبی است اگر بین تمام نیروهای درون سیستم و داخل کشور انجام بگیرد اما نمی دانم متولی این بحث کیست و چگونه دنبال می شود و در شورای همانگی هنوز بر روی آن صحبت نکرده ایم.

حکیمی پور تصریح کرد: گفت و گو چیزی خوب است اما آنچه ما دنبال آن هستیم گفت و گو سیاسی است که وزارت کشور هم آن را مطرح کرد این طرحی است که برخی فعالان سیاسی به دنبال آن هستند اما ساز وکاری برای آن مطرح نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طرح گفت و گوی ملی پشتوانه قوی مثل پارلمان اصلاحات دارد یا نه اظهار داشت : نه من ندیدم؛ وقتی ایده ای مطرح می شود باید طرح عملیاتی آن هم بیاید من هنوز چیزی ندیدم.

303

کد خبر: 906922

وب گردی

وب گردی