انصاری: ۵۰ درصد مطالبات گندمکاران با تاخیر سه ماهه پرداخت شده است

نماینده مردم زرین‌دشت با انتقاد از وضعیت پرداخت مطالبات گندم کاران گفت که حداقل ۵۰ درصد مطالبات گندمکاران با تاخیر سه ماهه پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، رضا انصاری در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس ابتدا به وزیر نیرو تذکر داد و گفت: آقای وزیر آیا خبر دارید ظرفیت سد رودبار داراب به لطف بارش‌ها در سال گذشته تکمیل شده اما مردم زرین‌دشت از آب شرب محروم هستند. اگر از این موضوع خبر دارید وای بر شما و اگر خبر هم ندارید باز هم وای بر شما. به چه دلیل آب وجود دارد اما برای کامل شدن خط انتقال آب از سد رودبار داراب به زرین‌دشت مشکل وجود دارد؟ صبوری مردم در یک نقطه لبریز می‌شود و خسران آن متوجه شما و مدیران‌تان خواهد شد.

این نماینده مجلس در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: چرا حقوق کشاورزان در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران تضییع شده، حداقل ۵۰ درصد مطالبات گندمکاران با تاخیر سه ماهه پرداخت شده، ضمن اینکه دیرکرد این تاخیر حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است. همچنین از کمیسیون کشاورزی تقاضا می‌کنم در زمینه حقوق از دست رفته کشاورزان فعال‌تر برخورد کنند.

وی در تذکری به رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی، گفت: طبق ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، دولت موظف است با بکارگیری سازوکارهای لازم سالانه ۱۰ درصد تخلفات جاده‌ای را کاهش دهد، چرا این حکم عملی نشده است؟

304

کد خبر: 906932

وب گردی

وب گردی