پیشرفت در گرو استفاده از تکنولوژی است

معاون علوم پزشکی و رئیس دانشکده پزشکی علی بن ابیطالب (ع) دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: فرار از تکنولوژی نه صحیح و نه امکان‌پذیر است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد،دکتر احمد شجری، عامل بازدارنده و نقطه قوت زندگی در برابر حریف مجازی و پیشرفت تکنولوژی را تقویت روابط عاطفی و اجتماعی دانست و گفت: «پیشرفت در گرو استفاده از تکنولوژی است لیکن غرق شدن در آن می تواند روابط اجتماعی را محدود به نرم افزار کند و این گسستگی روحی را به دنبال خواهد داشت.»

فوق تخصص کودکان، مفهوم زندگی سالم را زندگى دانست که با بهره گیرى از پیشرفت در تکنولوژى، صنعت، بهداشت، بتواند روابط اجتماعى و خانوادگى خود را حفظ کند.

وی بهترین سبک زندگی را سبک زندگی که در آن بتوانند کودکان آموزش ببینند و آن را در زندگی به کار گیرند بیان کرد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: «کودکان ما احتیاج به آرامش و رفاه در قالب اصول اجتماعى و امکانات موجود دارند و زمانى این موفقیت حاصل مى شود که به احترام متقابل در خانواده و اجتماع پایبند باشیم.»

وی سلامت جسم و سلامت نفس دو رکن اساسى سبک زندگی سالم دانست و افزود: «مثلاً تغذیه مناسب به همراه ورزش و تحرک نقش مثبتى در سلامت جسم دارد و زدودن دروغ و دوگانگى نقش اساسى در سلامت نفس دارد. بدین معنى که شعار و عمل ما باید در یک راستا باشد تا اعتماد کودک جذب شود و با کسب این اعتماد است که آموزش‌ها و نصایح ما می‌تواند موثر باشد.»

204

کد خبر: 907007

وب گردی

وب گردی