ورود سامانه بارشی جدید از اواخر وقت پنج‌شنبه

اواخر وقت روز پنج‌شنبه  26 بهمن با ورود سامانه بارشی دیگری از جنوب‌غرب کشور، بارش در خوزستان و ایلام آغاز می‌شود و روز جمعه نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، احد وظیفه در گفتگو با ایسکانیوز، با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی در شمال‌غرب، غرب، شمال و ارتفاعات البرز بارش باران و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف با شدت ملایم تا متوسط را به صورت مداوم پیش‌بینی نمود و افزود: به تدریج از بعدازظهر بارش باران به جنوب غرب و بارش برف به شمال‌شرق کشور گسترش می‌یابد و شامگاه سه‌شنبه بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌‌های البرز مرکزی قابل توجه می‌باشد.

وی گفت: به سبب وزش باد، طی سه‌شنبه در جنوب‌غرب کشور گرد و خاک شدید ادامه می‌یابد و از اواخر شب این وضعیت بهبود می‌یابد.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان این‌که روز چهارشنبه 1396/11/25 به تدریج بارش در نیمه غربی کشور خاتمه می‌یابد، تصریح نمود: اما، بارش برف و باران در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی ادامه داشته و علاوه بر این بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شمال‌شرق کشور و بارش پراکنده باران در مناطق مرکزی و شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.

این مسئول گفت : روز چهارشنبه در بسیاری از مناطق نیمه شرقی و مرکز کشور وزش باد شدید انتظار می‌رود.

به گفته وظیفه، حرکت شرق سوی سامانه در ابتدای روز پنج‌شنبه 1396/11/26 موجب بارش پراکنده در شمال‌شرق شده و سپس از کشور خارج می‌شود و از اواخر این روز با ورود سامانه بارشی دیگری از جنوب‌غرب، بارش از استان خوزستان و ایلام شروع شده و روز جمعه نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد.

705

کد خبر: 907128

وب گردی

وب گردی