عقبگرد دانشگاه ارومیه؛ سوغات بی سوادی هیات امنا

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تنزل رتبه علمی دانشگاه ارومیه حاصل بی سوادی و ضعف هیات امنای این دانشگاه است.

نادر قاضی پور در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: در آخرین رتبه بندی علمی دانشگاه ها متاسفانه دانشگاه دولتی ارومیه، از ردیف اول تنزل یافته و در رده دوم قرار گزفته است که این پسرفت را نتیجه بی سوادی و گزینش هایی میدانم که که به صورت دلخواه و بر اساس روابط صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: من به عنوان نماینده مردم از ریاست دانشگاه ارومیه خواهان پاسخ گویی به چرایی نزول سطح علمی در چنین دانشگاهی هستم، این پسرفت ها به طور قطع به ضرر شهر و استان ما خواهد بود.

قاضی پور افزود: بیان این سخنان جای تاسف دارد اما به ناچار باید گفت که دانشگاه صنعتی ارومیه به محله ای تبدیل شده که حتی امکانات اولیه را نیز ندارد،‌ این عقب ماندگی ها در این دانشگاه نشات گرفته از نگرش سیاسی وزارت علوم نسبت به آذربایجان غربی است،‌ جوانان مردم تاوان سیاسی بازی دولتی ها را پس می دهند.

وی تصریح کرد: معلوم نیست چرا وزارت علوم می خواهد رتبه دانشگاه های ما را پایین بیاورد، کدام پول و امکانات را به دانشگاه صنعتی داده اند، این دانشگاه حتی یک متر خوابگاه ملکی نیز ندارد.

این نماینده مردمی مدتی قبل نیز راجع به کاهش رشد علمی کشور و علت آن خطاب به وزیر علوم سوالاتی را بیان کرد که مقرر شد طی دو هفته، به صورت مکتوب گزارشی از وضعیت جایگاه علمی کشور به وی ارائه شود.

کد خبر: 907221

وب گردی

وب گردی